مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد:

۷۲ ساعت تلاش بی‌وقفه نیروهای شهرداری برای خدمات‌رسانی به مردم

آماده‌باش نیروها و تجهیزات شهرداری در پی هشدار بارندگی/ تمدید فعالیت خطوط مترو تا ساعت۲۴ با دستور شهردار مشهد

مشهد(پانا)- مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد گفت طی ۷۲ساعت گذشته، نیروهای شهرداری با بسیج تمامی امکانات بدون وقفه و با جان و دل در حال خدمت‌رسانی هستند.

کد مطلب: ۱۴۷۵۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
۷۲ ساعت تلاش بی‌وقفه نیروهای شهرداری برای خدمات‌رسانی به مردم

محمداسماعیل شیخانی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در برنامه رادویی شهرما گفت: طی روزهای گذشته بیش از ۶هزارنفر از نیروهای خدوم خدمات شهری در کنار ۴هزار نیروی آتش‌نشان و نیروهای سایر بخش‌های شهرداری به‌صورت سه شیفت در حال فعالیت بودند که این خدمات همچنان ادامه دارد.
وی افزود: در کنار نیروها، بیش از ۱۹۰دستگاه انواع خودروهای سنگین و تخصصی ازجمله تانکر به همراه تعداد زیادی پمپ‌های کفکش نسبت به تخلیه آب و جمع‌آوری گل‌ولای جهت بازگشایی معابری که دچار آب‌گرفتگی شده بود؛ به‌خصوص زیرگذر میدان انقلاب و منطقه سیدی از همان ابتدای وقوع بارش‌ها اقدام کردند.
شیخانی بیان کرد: در پی بارش‌های شدید روزهای گذشته و وقوع سیل، ۳۴نقطه شهر دچار آب‌گرفتگی شد که ۶ نقطه به‌خصوص در خیابان سپاه در منطقه سیدی، زیرگذر میدان انقلاب، پل پنج‌تن، پل حافظ و پل شهید ناصری مشکلات بیشتری به وجود آمده بود.
وی ادامه داد: با توجه آب‌گرفتگی شدید در زیرگذر میدان انقلاب از همان ساعات اولیه غواصان جان‌برکف آتش‌نشانی شهرداری مشهد وارد عمل شدند و جسد شهروندانی که متأسفانه فوت‌ شده بودند را از زیرآب خارج کردند. پس از خارج کردن اجساد از سوی غواصان، بیش از ۶۱هزار و ۹۲۰ آب و روان آب که حجم بسیار بالایی است، از زیرگذر میدان انقلاب ظرف مدت‌زمان ۱۵ ساعت از سوی نیروهای شهرداری تخلیه و مسیر بازگشایی شد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد اظهار کرد: ما در محدوده سپاه ۶۹ شاهد یک کار ویژه بودیم و آنانی که از نزدیک شاهد بودند؛ مشاهده کردند که نیروهای خدوم خدمات شهری و نیروهای تخصصی آتش‌نشانی و سازمان عمران شهرداری ۷۲ ساعت بی‌وقفه تلاش کردند تا بخشی از زخمی را که سیل بر تن و روح ساکنان سپاه ۶۹ گذاشته بود؛ مرهم بزنند.
وی تصریح کرد: اکنون با توجه به‌ پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید رگبار باران که حدود ۳۰ میلی‌مترخواهد بود، نیروهای خدمات شهری و آتش‌نشانی، مدیریت بحران و سایر بخش‌های شهرداری مشهد در آماده‌باش هستند تا نعمت بارش‌های الهی در حد همان نعمت الهی باقی بماند و خشک‌سالی‌های گذشته را جبران کند؛ همچنین محل‌هایی که امکان آب‌گرفتگی دارند شناسایی و تجهیزات و نیرو در این محل‌ها مستقر شده است.
شیخانی اشاره کرد: از شهروندان تقاضا داریم تا از انجام ترددهای غیرضروری در شهر خودداری کنند یا در صورت نیاز از وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو استفاده کنند. بر همین اساس با دستور شهردار مشهد ساعت فعالیت خطوط مترو تا ساعت ۲۴ تمدید شده است و ناوگان اتوبوسرانی نیز آماده خدمات‌رسانی است؛ در همین راستا چندین دستگاه اتوبوس سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد نیز دراین ایام در مسیر ۵۰ کیلومتری مشهد مستقر و نسبت به خدمات‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) به سمت مشهد اقدام می‌کنند.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

 

خبرنگار : ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار