انتخابات بهانه‌ای برای رخ دادن همگرایی، همدلی و اتحاد بین تشکل های مختلف بود

مشهد (پانا) - معاون پرورشی‌وفرهنگی آموزش‌وپرورش استان خراسان‌رضوی گفت: انتخابات بهانه ای بود برای رخ دادن اتفاق مبارک همگرایی، همدلی و اتحاد بین تشکل های مختلف، تا حول محور یک موضوع بسیار مهم اجتماعی، سیاسی جمع شوند و نقش‌آفرینی کنند.

کد مطلب: ۱۴۷۴۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات بهانه‌ای برای رخ دادن همگرایی، همدلی و اتحاد بین تشکل های مختلف بود

به گزارش خبرگزاری پانا ،علی مهدوی خواه در مراسم آغاز به کار و معرفی اعضای جدید قرارگاه میدان 14 صفر 3 در استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد : شرایط کشور به گونه‌ای بود که نگرانی‌هایی احساس می‌شد و نیاز بود نیرویی تازه‌نفس برای شکستن فضای مسمومی که دشمنان ایجاد کرده بودند تا باعث عدم شرکت مردم در انتخابات شوند، وارد میدان شود.

وی افزود : چنین فضایی با روش‌های معمول و مرسوم قابل مدیریت نبود و این نیاز حس می‌شد که مسئولین از ظرفیت های جدید استفاده کنند و یکی از این ظرفیت هایی که تا به آن روز مغفول بود، دانش‌آموزان و نوجوانانی بودند که از نظر ما بسیار ارزشمند و یک گنج پنهان هستند.

وی تصریح کرد : میدان چهارده صفر دو زمینه و بستری برای شناخته‌شدن ظرفیت نوجوانان و دانش‌آموزان بود، ما به بچه‌ها اعتماد کردیم و میدان و مسئولیت دادیم و آنها سنگینی بار مسئولیت را روی دوش خود احساس کردند.

معاون پرورشی‌وفرهنگی آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی عنوان کرد : در طول اجرای این طرح شاهد برکات مختلفی بودیم که یکی از آنها برجسته‌شدن نقش دانش آموزان در امور مختلف بود و بواسطه آن همه به این باور رسیدند که ظرفیت وجودی نوجوانان خیلی بیشتر از حد تصور ماست.

مهدوی خواه ادامه داد : برکت دومی که اجرای میدان 1402 داشت، تقویت کار تیمی بین تشکل‌ها بود، نفس کار تیمی و کنار هم قرارگرفتن ستارگان و بهترین‌ها در تیم‌های استان و شهرستانها فارغ از خروجی کار دومین دستاورد اجرای طرح میدان 1402 بود.

وی اضافه کرد : برکت بعدی اجرای طرح میدان 1402 این بود که جایگاه آموزش‌وپرورش و دستگاه تعلیم‌وتربیت چند پله بالاتر رفت و توجه دستگاه‌های مختلف به آموزش‌وپرورش بیش از پیش جلب شد و ما این توجه و برجسته‌شدن نقش را به عینه حس کردیم چرا که مدیران ارشد استان و شهرستان‌ها به سراغ آموزش‌وپرورش می‌رفتند و این بواسطه‌ی داشتن توجه و میدان دادن به دانش‌آموزان بود.

مهدوی‌خواه افزود: از دستاوردهای دیگر طرح شبکه‌شدن دانش‌آموزان با روحیات،  سابقه و ایده‌های متفاوت با هم در سطح استان و شهرستانها است که بالغ بر یازده هزار نفر فرمانده کلاس و نزدیک به هزار نفر اعضای قرارگاه، به عنوان ظرفیتی که تا کنون وجود داشته و ما به سراغ آن نرقته بودیم شناسایی شدند.

معاون پرورشی‌وفرهنگی آموزش‌وپرورش استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: خروجی عملیاتی کار در اجرای طرح میدان 1402 به تعبیر محسن داوری، معاون استاندار و فرماندار مشهد مقدس، این بود که "اگر مشارکت مردم در انتخابات به طرز محسوسی بیشتر شده، صرفا بواسطه نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در طرح میدان 1402 بوده است."

مهدوی خواه در ادامه تصریح کرد : در قرارگاه پسران انصافا شاهد کارهای انقلابی، جهادی و قابل الگوگیری بسیار خوبی بودیم که عوامل مختلفی داشت ازجمله لطف خدا، عنایت آقا علی بن موسی الرضا(ع) و همت همه ی مسئولین، مخصوصا در مجموعه ی استانداری که پای کار آمدند و ما را نیز به تحرک بیشتر واداشتند تا از ظرفیت دانش‌آموزان استفاده کنیم.

وی ضمن تشکر ویژه از علی اکبر بنارضوی، دبیر قرارگاه استانی پسران، اظهار داشت : وجود خود شما، نقطه ی ثقل و عطف این ماجرا بود و توانستید بسیار عالی و به نحو احسن کار را مدیریت کنید و اتفاقات خوبی را رقم بزنید.

مهدوی خواه ادامه داد : پیگیری دبیر قرارگاه استانی پسران در خیلی از امور ما را نیز به تحرک وا داشت و  برای ما هم درس‌آموز بود و این پیگیری و قدرت مدیریت قطعا بدون همراهی بقیه اعضای قرارگاه چه در استان و چه در شهرستان‌ها به نتیجه نمی رسید.

وی خاطرنشان کرد : ویژگی بارز اعضای میدان 1402 حس مسئولیت‌پذیری و دردمندی است و ما دعا می‌کنیم این حس مسئولیت‌پذیری و دردمندی در وجود شما روز به روز بیشتر شود.

معاون پرورشی‌وفرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی در ادامه سخنان خود در خصوص شیوه‌نامه میدان 1403 گفت : یکی از اهداف کلان در شیوه‌نامه جدید زمینه‌سازی برای ظهور خورشید عالم تاب ولایت براساس مفاد بیانیه‌ی گام دوم انقلاب و مبتنی بر سه اصل خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است.

علی مهدوی خواه افزود : همین گزاره نشان می‌دهد که عظمت کار میدان و گستره آن نه استانی، نه ملی، بلکه بین‌المللی و جهانی است و محدود به زمان نیست و ماموریتی بسیار کلان است که قطعا اعضای میدان از عهده‌اش برخواهند آمد.

وی در پایان ضمن ارائه ی توضیحاتی در خصوص تعداد اعضا و نحوه انتخاب آنان و صدور احکام مربوط به آنان خاطرنشان کرد: تک‌تک شما پسرهای بااراده، باغیرت، خوش فکر، باانگیزه و با هویت مایه افتخار و مباهات هستید و چه ابلاغ داشته باشید چه نداشته باشید جزو مسئولین هستید چون احساس مسئولیت کردید و پای کار بسیار مهمی ایستادید و این جای تقدیر دارد و امیدواریم با قدرت کار را ادامه بدهید.

گفتنی است قرارگاه میدان ۱۴۰۳ متشکل از ۷ نفر از تشکل‌های سازمان دانش‌آموزی ، بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی و هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزان است که محمدجواد محسنی در حال حاضر به عنوان سرپرست قرارگاه پسران و کوثر خسروی به عنوان سرپرست قرارگاه دختران انتخاب شده است.

دانش‌آموز خبرنگار: ریحانه وحدتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار