معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

هدف از طرح یاریگران زندگی، کنشگری دانش‌آموزان است

مشهد (پانا) - معاون پرورشی‌ و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی گفت هدف از طرح یاریگران زندگی، کنشگری و فعال کردن دانش‌آموزان و استفاده از ظرفیت وجودی آن‌ها است.

کد مطلب: ۱۴۷۳۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
هدف از طرح یاریگران زندگی، کنشگری دانش‌آموزان است

علی مهدوی‌خواه در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «دانش‌آموزان در طرح یاریگران زندگی، دوستان خود را از آسیب‌های اجتماعی که برای آنان خطرساز هستند، آگاه می‌کنند. لذا باید فعالیت‌هایی را در این زمینه در قالب شعر، داستان، نقاشی و رشته‌های مختلف اجرا کنند و کنشگری و نقش‌آفرینی داشته باشند.»

وی عنوان کرد: «با پیگیری‌هایی که در سطح استان صورت گرفته، تعداد دانش‌آموزانی که در این رویداد شرکت کردند نسبت به گذشته، رشد قابل توجهی داشته که نشان می‌دهد توجه همکاران ما به مجموعه مباحث مربوط به حوزه روانشناسی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دقیق بوده است.»

مهدوی‌خواه تصریح کرد: «در مجموعه آموزش‌وپرورش برای ما مهم است که جشنواره‌هایی مانند نوجوان سالم و یاریگران زندگی در کف مدرسه، خودشان را نشان دهد.»

وی گفت: «اگر این جشنواره‌ها و مسابقات، پویایی و نشاط و شور را در مدرسه ایجاد کرد، نشان‌دهنده این است که توانسته‌ایم استفاده کافی را برای تربیت از آن‌ها ببریم. چون برگزاری مسابقه و انتخاب تعدادی به عنوان برنده، غایت و هدف ما نیست.»

دانش‌آموز خبرنگار: سنا مومن

خبرنگار : سنا مومن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار