رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی:

بهترین موقعیت تربیتی برای دانش‌آموزان، اردو است

مشهد (پانا) - رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت برای نهادینه شدن ارزش‌ها باید موقعیت‌های تربیتی ایجاد شود و هیچ موقعیت تربیتی برای دانش‌آموزان، اثرگذارتر و ماندگارتر از اردو نیست.

کد مطلب: ۱۴۶۸۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
بهترین موقعیت تربیتی برای دانش‌آموزان، اردو است

جواد روحانی در حاشیه اردوهای یک‌روزه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه  گفت: آموزه‌های پیدا و پنهان در اردو در مراوده با مربی اردو و دانش‌آموزان یاد گرفته می‌شود که ماندنی و لذت‌بخش است.

وی با بیان اینکه جایگاه اردو از منظر سند تحول به عنوان یک موقعیت تربیتی رشددهنده است، ادامه داد: اردوها باید هدفمند و منطبق با اهداف دوره‌های تحصیلی باشند. لذا باید معلمان و مربیان را به این حوزه مرتبط کنیم تا برای هر اردو یک طراحی و برنامه مبتنی بر اهداف درسی داشته باشند.

روحانی عنوان کرد: امروز باید دانش‌آموزانی خودباور، توانمند و تاب‌آور و پاسدار طبیعت، علاقه‌مند به مهارت‌آموزی و دارای روحیه نشاط اجتماعی داشته باشیم که به خودکنترلی برسند و این اردو‌ها بهترین مامن برای پیاده‌سازی آموزه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و رسیدن به اهداف مدنظر است. ضمن اینکه باور داریم برگزاری گردهمایی‌های دانش‌آموزی از این دست، موقعیت‌های جدید یادگیری را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی با بیان اینکه برگزاری این اردو‌ها بزرگترین نقش را در افزایش سرمایه اجتماعی دانش‌آموزان دارد، تصریح کرد: این دانش‌آموزان با یادگیری مهارت ارتباط با دیگران قطعا در مسیر رسیدن به حیات طیبه گام برخواهد داشت.

وی افزود: استفاده از محیط‌های باز با امکانات جدید و آشنایی با عناصر طبیعت اردو می‌تواند زمینه خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان را فراهم کند و دانش‌آموزان به دور از محیط بسته کلاس می‌توانند ایده‌های خود را عنوان و اجرا کنند. همچنین دانش‌آموزان در محیط باز می‌توانند به ورزش و تحرک بپردازند و این کار به رشد جسمانی و روحیه آن‌ها کمک می‌کند.

دانش‌آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار