برافراشته شدن پرچم عزا بر فراز گنبد مطهر رضوی

مشهد (پانا) - در آستانه روز زیارتی امام رضا(ع) پرچم گنبد منور رضوی و ضریح مطهر امروز به رنگ عزا درآمد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
برافراشته شدن پرچم عزا بر فراز گنبد مطهر رضوی

با توجه به فرارسیدن ۲۳ ذی القعده روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) که به روایتی روز شهادت آن امام است، پرچم عزا بر فراز گنبد مطهر رضوی برافراشته شد و بارگاه منور رضوی از صبح امروز سیاهپوش شده است.

حسین شریعتی نژاد، معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی به مناسبت فرارسیدن روز زیارتی امام رضا (ع) اظهار کرد: ویژه برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و معرفتی متنوعی را برای بهره‌مندی زائران و مجاوران از فیوضات این ایام نورانی در حرم مطهر رضوی تدارک دیده ایم که با حضور سخنرانان و مداحان برجسته کشوری و با محوریت صحن پیامبر اعظم (ص) و رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به همین مناسبت ویژه برنامه هایی در حرم مطهر رضوی برگزار می شود، ویژه برنامه سخنرانی و مرثیه سرایی امشب و فردا شب در صحن پیامبر اعظم برگزار می شود، در این مراسم حجت الاسلام سید حسین هاشمی نژاد سخنرانی می کند و مداحان اهل بیت علیهم السلام در شهادت امام هشتم شیعیان جهان نوحه خوانی می کنند.

در روز دوشنبه ۲۳ ذی القعده، از ساعت ۹ صبح سخنرانی حجت الاسلام حسین قرنی و مرثیه سرایی در رواق امام خمینی با حضور زائران و مجاوران رضوی برگزار می شود.

جانشین معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: آیین عزاداری شب شهادت امام رضا(ع) از ساعت ۲۰ دیشب با دکلمه‌خوانی شعرخوانی و سخنرانی حجت الاسلام حسین هاشمی‌نژاد از کارشناسان مذهبی و مرثیه‌سرایی آغاز شده است.

حجت الاسلام علی بخشی افزود: آیین سوگواری روز شهادت امام هشتم(ع) و روز زیارتی امام رضا(ع) از ساعت ۹:۳۰ امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر آغاز شده است و سخنران این مراسم حجت الاسلام حسین قرنی است.

وی ادامه داد: امشب هم از ساعت ۲۰ در صحن پیامبر اعظم(ص) آیین شام شهادت با قرائت زیارت امین الله، قرائت حدیث شریف کساء، سخنرانی و مرثیه سرایی برگزار می شود.

جانشین معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: همچنین به مدت سه شب در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه محفل قرائت زیارت جامعه کبیره و مراسم نوحه خوانی ساعت سه بامداد در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار می‌شود.

بخشی افزود: به مناسبت این روز، پرچم و کتیبه‌های سیاه عزا نیز بر فراز گنبد و صحن و سرای رضوی نصب شده است.

طبق برخی روایت، روز شهادت امام رضا(ع) روز ۲۳ ذی القعده ذکر شده است.

خبرنگار: مهدیه مهدی زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار