رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی :
کشف استعدادهای دانش آموزان با نیازهای ویژه چشم انداز اصلی است
مشهد(پانا)-رئیس آموزش وپرورش استثنایی گفت: باید در جهت شناسایی و رشد استعدادها و بالابردن سطح تواناییهای ادبی، هنری، مهارتی و اجتماعی دانش آموزان بانیازهای ویژه با استفاده از ظرفیتهای مشترک دو طرف اقدام نمود.
جواد روحانی رئیس آموزش وپرورش استثنایی گفت: باید در جهت شناسایی و رشد استعدادها و بالابردن سطح تواناییهای ادبی، هنری، مهارتی و اجتماعی دانش آموزان بانیازهای ویژه با استفاده از ظرفیتهای مشترک دو طرف اقدام نمود.
وی اظهار داشت: دانشآموزان ما در مدارس استثنایی، از استعدادهای ناب و درخشانی برخوردارند که همواره باید در راستای شناسایی و شکوفا کردن این استعدادها، ممارست و اهتمام جدی داشته باشیم.
این مقام مسئول گفت: باید به دنبال تعلیم و تربیت تمام ساحتی باشیم لذا با همکاری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و اداره آموزش وپرورش استثنایی جهت رفع مشکلات و دغدغه بندی خانواده های دانش آموزان گام های مهمی برداشته خواهد شد.
رییس آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر نقش و اهمیت جایگاه کانون در این حوزه، گفت: کانون، نقش جدی در راستای شکوفاسازی استعدادهای دانشآموزان بانیازهای ویژه دارد.
وی ظهار داشت: به منظور رشد هنری، اجتماعی ، معنوی، فکری و اعتقادی دانش آموزان بانیازهای ویژه نباید به صرف آموزش در کلاس درس متمرکز شد از این رو همکاری کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان در رشد و تربیت دانش آموزان بانیازهای ویژه موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه تعامل سازنده و ارتباط موثر کانون پرورش فکری با مدارس، مسیر شکوفایی و بالندگی استعدادهای نسل آینده جامعه را هموار میسازد تصریح کرد: تعامل کانون پرورش فکری با آموزش و پرورش استثنایی راهگشای مسائل تربیتی فرهنگی است و برای دست یابی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک بستر مناسب، پویا، با نشاط و مفرح میباشد.
دانش آموز خبزنگار : فاطمه زرنگ
ارسال دیدگاه