معلمان جوان و تحول خواه، شناسایی و به همکاری دعوت می شوند

مشهد(پانا)- مشاور جوان مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : شناسایی و شبکه سازی معلمان جوان، دغدغه‌مند و تحول خواه در دستور کار آغازین امور جوانان قرار دارد .

کد مطلب: ۱۲۷۳۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
معلمان جوان و تحول خواه، شناسایی و به همکاری دعوت می شوند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، حمیدرضا قلیلی فریمانی مشاور جوان مدیر کل آموزش و پرورش گفت: با توجه به شکل گیری دولت مردمی که با شعار جوان‌گرایی و استفاده حداکثری از جوانان متخصص و توانمند روی کار آمده‌است، امور جوانان اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در اولین قدم یک برنامه و خط مشی مشخصی را بر اساس گفتمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و اسناد بالادستی آموزش و پرورش از جمله سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تدوین و با هم‌فکری اساتید و جمعی از معلمان جوان و دانشجو معلمان و همینطور دانش آموزان آن را نهایی کرده است.

قلیلی ادامه داد: طبق رویکرد جدید، مهمترین وظیفه این واحد مهم در ابتدا شناسایی و شبکه سازی معلمان جوان دغدغه مند و تحول خواه در سطح استان و استفاده از نظریات و ایده های آنان است. در گام بعدی با ایجاد مرکز آموزش و توانمند سازی متشکل از اساتید فرهیخته دانشگاه فرهنگیان و معلمان جوان متخصص به برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های مناسب ویژه معلمان جوان می پردازد‌. دوره‌های تولید شده در این مرکز با محوریت نظام مسائل آموزش و پرورش استان بوده به نوعی که خروجی آن کمک به حل این مسائل و مشکلات باشد .

وی ادامه داد : گام بعدی ما در امور جوانان ایجاد اندیشکده تخصصی آموزش و پرورش است که با شکل گیری ۱۰ میز تخصصی و با حضور معلمان جوان و دانشجو معلمان به پژوهش در حوزه‌های مختلف پرداخته و نتایج آن به نهادهای تصمیم گیرنده آموزش و پرورش استان ارائه می شود.
مشاور جوان مدیر کل با اشاره به مهمترین دغدغه امور جوانان آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به رویکرد دولت مردمی، مهمترین دغدغه ما ایجاد عدالت آموزشی و ایجاد هسته‌های مقاومت تحولی با استفاده از ظرفیت‌های معلمان جوان استان در بخش‌های مختلف جهت حل مسائل و مشکلات آموزش و پرورش استان است، لذا تمامی برنامه ها بر اساس این رویکرد برنامه ریزی شده است.و در طول سال طبق زمانبندی مشخص اجرا خواهد شد.

حمیدرضا قلیلی در پایان از تمامی معلمان جوان دغدغه‌مند و تحول‌خواه استان خراسان رضوی دعوت به همکاری کرد و ادامه داد: معلمان جوان پا به میدان خدمتگزاری بگذارند تا با همدلی و همفکری به حل چالش ها و مسائل آموزش و پرورش استان بپردازیم و استان خراسان رضوی انشالله الگویی برای ایجاد حرکت های خودجوش، در آموزش و پرورش کشور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار