دبیرخانه پایگاه مجازی حفظ قرآن به شبکه شاد استان خراسان رضوی واگذار شد

مشهد(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد دبیرخانه پایگاه مجازی حفظ قرآن کریم به در شبکه شاد استان خراسان رضوی واگذار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
دبیرخانه پایگاه مجازی حفظ قرآن به شبکه شاد استان خراسان رضوی واگذار شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده اظهار کرد: بعد از راه اندازی قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز در سطح وزارت آموزش و پرورش و شکل گیری تیم ستادی و تیم عملیاتی این قرارگاه، ۱۷ پایگاه مجازی ذیل این قرارگاه شکل گرفت که دبیرخانه پایگاه حفظ قرآن کریم به این استان واگذار شده است.

وی با اشاره به شرایط کنونی که امکان خدمات رسانی حضوری به دانش آموزان میسر نیست و فعالیت های آموزشی و پرورشی بصورت غیر حضوری در حال پیگیری است گفت: اقدام اداره کل قرآن، عترت و نماز در راستای قرارگاه مجازی بسیار هوشمندانه و به موقع بود که از ابتدای سال تحصیلی جاری انجام و امورات مربوطه پیگیری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ترویج حفظ قرآن کریم در راستای سند تحول بنیادین از جمله مهم ترین وظایف دستگاه تعلیم و تربیت به شمار می آید، تصریح کرد: تداوم اجرای طرح های ارزشمندی چون طرح حفظ جزء ۳۰، حفظ موضوعی قرآن کریم و طرح ملی «نور» در شرایط کرونایی بسیار ضروریست و قرار است دبیرخانه پایگاه مجازی حفظ قرآن کریم، پیگیری توسعه و ترویج حفظ قرآن کریم را در بستر شبکه شاد و فضای مجازی داشته باشند.

خدابنده در ادامه افزود: بر اساس شیوه نامه این قرارگاه، ۱۷ پایگاه مجازی برای توسعه و تعمیق فعالیت های قرآن، عترت و نماز در بستر فضای ایجاد شده است و هر پایگاه از جمله پایگاه مجازی حفظ قرآن کریم شامل یک گروه رابطین و یک کانال تخصصی است.

وی نقطه عطف این قرارگاه را در جهادی بودن فعالیت های آن و مشارکت گرفتن از همه استان ها برای همه پایگاه ها دانست و گفت: برای هر پایگاه از استان ها خواسته شده است که یک رابط با ویژگی علاقه مندی و داشتن تخصص لازم در آن موضوع را معرفی کنند، در همین راستا و بر اساس شیوه نامه قرارگاه مجازی، از همه استان ها خواسته شده است که یکی از فعال ترین، دغدغه مند ترین و موفق ترین افراد خودشان در زمینه حفظ قرآن کریم را به دبیرخانه پایگاه معرفی کنند.

وی در ادامه افزود: این افراد در قالب گروه هم اندیشی شبکه شاد به تبادل نظر و تجربیات حول محور حفظ قرآن کریم می پردازند و در نهایت مطالب مهم و مورد نیاز مدارس و دانش آموزان در زمینه حفظ قرآن کریم در کانال تخصصی حفظ قرآن کریم بارگذاری می شود و دانش آموزان، والدین و فرهنگیان می توانند مطالب، محتوا و فایل های مورد نیاز حفظ قرآن کریم را از این کانال به آدرسhefzquranmedu@ در شبکه شاد و پیام رسان های داخلی جستجو و استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار