وزیر آموزش و پرورش: " آموزش و پرورش " آغازگر تحول پایدار درجامعه است
مشهد(پانا)- وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور گفت:محصول نهایی آموزش و پرورش باید پرورش و تربیت انسان های برجسته ای باشد تا در آینده در توسعه و پیشرفت منطقه خود مشارکت کنند.
محسن حاجی میرزایی در ابتدای این جلسه که صبح روز پنجشنبه در محل فرمانداری شهرستان نیشابور برگزارشد گفت: شهید سلیمانی الگو و اسوه بزرگی برای جامعه و بخصوص جوانان است و مردم ما با حضور حداکثری در مراسم تشییع این شهید والامقام معرفت خودشان را نسبت به این خدمتگزار واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دادند و در سوگ سردار سپاه اسلام عزاداری و همدردی نمودند و این حضور گسترده نماد و نشانه بارزی از هوشمندی و بصیرت مردم ایران اسلامی است که قدرشناس خدمتگزاران واقعی خود هستند.
وی افزود: این وحدت و انسجام که حول شهادت این سردار بزرگ شکل گرفت نیاز اساسی جامعه ماست و ما در آموزش و پرورش وظیفه داریم دانش آموزان و نسل جوان را با این شخصیت بزرگوار آشنا سازیم و این الگوی مقاومت، استکبارستیزی و ظلم ستیزی را به آن ها معرفی نماییم.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: دشمن در طی چند سال اخیر حداکثر فشارها را برای تحمیل دردها و رنج ها بر مردم در دستور کار قرار داده و از هر امکانی که می توانست سود برد تا این فشارها را محقق سازد و هدف از این تحریم ها را شکستن مقاومت مردم ایران دانسته است تا از آرمان ها و اصول خود کوتاه آیند و شهادت سردار سلیمانی و حضور گسترده و یکپارچه مردم نشان داد نقشه های دشمن نقش بر آب شده و هیچ کدام از فشارها نتوانست در استواری، پایداری و مقاومت مردم ایران خللی ایجاد کند و این نشانه بزرگ همواره رمز موفقیت ملت ایران بوده است.
حاجی میرزایی در بخش دوم سخنان خود گفت: برحسب گستردگی جامعه و پیچیده شدن امور، تخصص ها بوجود آمد و هر کاری به دست متخصص آن کار سپرده شد و یکی از خطراتی که جامعه را تهدید می کند این موضوع است که این تفکیک و تمایز بوجود آمده در انجام امور نباید ما را از اهداف کلی دور کند و ماموریت اصلی ما حفظ عزت و استقلال ایران، ارتقاء رفاه و کاستن از رنج ها و آلام مردم است و همه ما جمع شده ایم تا این اهداف را محقق سازیم بنابراین باید بهتر باهم ترکیب شویم و مهمترین فلسفه شوراهای اداری این است که بتوانیم چشم اندازهای مشترک را تعریف کنیم و از همه ظرفیت ها برای حل مسائل و مشکلات جامعه کمک بگیریم.
وی افزود: فعال کردن ظرفیت های بومی و محلی فلسفه تشکیل شوراها می باشد و برای پیشرفت و توسعه منطقه و شهرستان خویش باید از این ظرفیت ها نهایت استفاده را ببریم و این تشکل ها باید با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های خویش در جهت کاستن از مشکلات بوم گام بردارد.
حاجی میرزایی خاطرنشان ساخت: هیچ تحول پایداری در جامعه اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه نقطه آغاز آن آموزش و پرورش باشد و محصول نهایی آموزش و پرورش باید پرورش و تربیت انسان های برجسته ای باشد تا در آینده در توسعه و پیشرفت منطقه خود مشارکت کنند.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد : دغدغه هایی که امروز پیرامون آموزش و پرورش را دربرگرفته چالش ها و مشکلات متنوعی است و باید با اولویت بندی مسائل برای بهبود نظام تعلیم و تربیت تلاش کنیم.
وی گفت: حدود ۳۰ درصد فضاهای آموزش و پرورش از ایمنی لازم و مناسب برخوردار نیستند و حتما باید جهت اصلاح این مدارس اهتمام داشته باشیم.
این مقام مسئول همچنین گفت: در راستای اصلاح و ارتقاء فضاهای آموزشی امسال در بودجه پیشنهادی آموزش و پرورش در سال ۹۹، مبلغ دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار را برای توسعه، بهبود و مقاوم سازی فضاهای آموزشی درنظر گرفته ایم و به همان میزانی که خیرین نیک اندیش در این زمینه مشارکت داشته باشند اعتبار دولتی تخصیص می یابد.
وی در پایان افزود : بودجه آموزش و پرورش در سال آینده در مقایسه با بودجه بخش های بهداشت، صنعت، کشاورزی و خدمات بیشترین رشد و ارتقاء را داشته است اما با توجه به گستردگی کار این بودجه ظرفیت لازم را برای حل تمامی مشکلات آموزش و پرورش ندارد.
ارسال دیدگاه