استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد:

انعقاد قرارداد 2000 میلیاردی از نتایج اجلاسیه ملی "شهدای جهاد و خدمت"

بیرجند (پانا) - استاندار خراسان جنوبی گفت: انعقاد قراردادی به مبلغ بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از نتایج اجلاسیه ملی "شهدای جهاد و خدمت" است.

کد مطلب: ۱۵۰۰۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد قرارداد 2000 میلیاردی از نتایج اجلاسیه ملی "شهدای جهاد و خدمت"

جواد قناعت امروز چهار‌شنبه در اجلاسیه ملی "شهدای جهاد و خدمت" که با حضور جانشین فرمانده سپاه در شهرستان فردوس همراه بود، اظهار کرد: ۱۳ شهریور با حضور مقام معظم رهبری برای عملیات امدادرسانی به مردم زلزله‌زده فردوس در سال ۱۳۴۷ مقارن شده است.

وی افزود: در زمان زلزله ۱۳ شهرور سال ۱۳۴۷ مردم این منطقه خسارت مالی بسیاری دیدند و همچنین شاهد تخریب واحدهای مسکونی بودند و تعداد زیادی از مردم عزیز این منطقه جان باختند که در این فضای سنگین، رهبر معظم انقلاب که طلبه‌ای جوان، باانگیزه و انقلابی بودند با همراهی طلاب مشهد عازم فردوس شدند و به مردم آسیب‌دیده و مصیبت‌دیده امدادرسانی کردند.

استاندار یادآور شد: در آن زمان رژیم پهلوی به مردم این منطقه بی‌توجهی کرد و حتی از کمک‌ رسانی و امدادرسانی جلوگیری می‌کرد و جوانان و طلاب را تحت نظارت سختی قرار داده بود اما با وجود این شرایط شاهد حضور فعال رهبر معظم انقلاب در این منطقه بودیم که توانست گروه بزرگی از طلاب را بسیج کند یعنی ایشان با حضور خود در فردوس روحیه جهادی را در خدمت به مردم معنا کردند.

به گفته وی؛ رهبر معظم انقلاب نزدیک به حدود دو ماه در این منطقه زلزله‌زده حضور داشتند و امدادرسانی و کمک کردند و توانستند بخشی از مشکلات مردم را مرتفع کنند.

قناعت با بیان اینکه به پاسداشت حضور رهبر معظم انقلاب در فردوس برای امدادرسانی به مردم در سال ۱۴۰۱ با حضور آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور مراسم باشکوهی برگزار و کتاب مجموعه خاطرات رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «دوباره فردوس» رونمایی شد، افزود: در سال ۱۴۰۲ اجلاسیه ملی جهادگران با حضور شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در شهرستان فردوس برگزار شد و ایشان سخنران این مراسم بودند.

وی تأکید کرد: از برکات حضور شهید جمهور در دومین اجلاسیه ملی جهادگران، دستور ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلوولت در شهرستان فردوس بود.

استاندار با اشاره به برگزاری سومین اجلاسیه ملی تحت عنوان اجلاسیه ملی" شهدای جهاد و خدمت" در شهرستان فردوس، تصریح کرد: امسال اتفاقات خوبی قبل، حین و بعد این اجلاسیه در استان و به ویژه شهرستان فردوس داریم .

قناعت با اشاره به نامگذاری ۱۳ شهریور به عنوان روز " حرکت‌های جهادی و امداد مردمی" در تقویم رسمی کشور، گفت: این نامگذاری به معنای تکریم و تعظیم به جریان‌های جهادی در کشور است و امسال اولین سال می‌باشد که ۱۳ شهریور به صورت رسمی در تقویم کشور ثبت شده است.

وی به برنامه‌های جانبی اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت از جمله برنامه‌های اعزام گروه‌های جهادی به مناطق روستایی، برگزاری جام ورزشی ۱۳ شهریور، افتتاح سایت ۱۳ شهریور و فراخوان مقاله و جشنواره عکس، افتتاح پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و ادامه داد: امروز با حضور جانشین فرمانده سپاه و رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و رئیس قرارگاه محرومیت‌زدایی بسیج شاهد بهره‌ برداری از ۱۰ کیلومتر راه روستایی و جاده بین مزارع با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال، افتتاح بلوار ۱۳ شهریور در شهر فردوس، افتتاح پروژه آبرسانی روستایی، بازدید از قرارگاه جهادی شهرستان و واگذاری تجهیزات به این قرارگاه با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودیم.

استاندار با اشاره به برنامه بازدید طرح الگویی آبخیز تا جالیز قنات بلده، تصریح کرد: در چند سال اخیر آبخیزداری بالادست این قنات و عملیات خاکی استخر تعادل‌بخشی با حجم حدود یک میلیون مترمکعب انجام شده و اکنون نصب ورق و حصار آن باقی مانده تا این پروژه به صورت کامل افتتاح شود.

قناعت متذکر شد: تکمیل طرح الگویی آبخیز تا جالیز قنات بلده نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است که خواستار اختصاص این اعتبار از محل طرح آبخیز تا جالیز قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) هستیم تا در آینده نزدیک آماده افتتاح شود که البته جانشین فرمانده سپاه این درخواست را در جریان بازدید از این طرح پذیرفتند.

وی با بیان اینکه احداث ۱۵ کیلومتر راه روستایی از محل اعتبارات بسیج سازندگی هم پذیرفته شد، ادامه داد: قرارداد بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی بین قرارگاه محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی و خراسان جنوبی منعقد شد که از برکات حضورسردار فدوی جانشین فرمانده سپاه در اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت در شهرستان فردوس است. 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار