همزمان با ماه محرم آغاز شد:

پویش اطعام و احسان حسینی در خراسان‌جنوبی

بیرجند (پانا) - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با ایام محرم، پویش اطعام و احسان حسینی با فعالیت ۱۳۵ آشپزخانه استان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
پویش اطعام و احسان حسینی در خراسان‌جنوبی

عبدالرحیم لطفی در حاشیه مراسم آغاز پویش این مراسم در مسجدالجوادیه بیرجند گفت: هم‌زمان با ایام محرم و صفر، پویش اطعام و احسان حسینی مشابه سال‌های قبل با هدف ترویج فرهنگ و ﺳﻨﺖ ﺣﺴﻨﻪ اﻃﻌﺎم در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼمی، ﻣﺮدمی ﺳﺎزی اﻃﻌﺎم ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺣﻀﻮر و ﻣﺸﺎرکت ﺣﺪاکثری در اﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮع ارزشی و دینی کمک ﺑﻪ ارﺗﻘﺎء ﺳﻄﺢ ﻫﻤﺒﺴتگی، رﺿﺎﯾﺖ اﺟﺘﻤﺎعی، ﻫﻤﺪلی و ﻧﻮع دوﺳتی درﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼمی و... اجرایی می‌شود.

به گفته وی این جریان مردمی در قالب طبخ و توزیع غذای گرم و همچنین تهیه، بسته‌بندی و توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان و با استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی، مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه، گروه های جهادی و خیّران از یکم محرم‌الحرام آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد. 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان، به پیش بینی ایجاد ۱۳۵ آشپزخانه با محوریت مراکز نیکوکاری، خیریه ها و گروه‌های مردمی برای اطعام حسینی اشاره و تاکید کرد: در قالب پویش‌های اشاره شده هیچ اعتبار دولتی استفاده نمی‌شود و تمام هزینه‌ها توسط خیران و نیکوکاران عزیز پرداخت می‌شود.

به گفته لطفی سال گذشته به نیت تعداد یاران امام حسین (ع) در کربلا و با رعایت نکات بهداشتی در ۱۳۰ آشپزخانه ، ۵۷۰ هزار پرس غذای گرم و ۵۵۰۰ بسته غذایی به ارزش ۳۵ میلیارد تومان در قالب پویش اطعام و اکرام حسینی توزیع شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار