استاندار خراسان جنوبی در دیدار با خبرنگاران پانای خراسان جنوبی مطرح کرد:

راهبرد خبرنگاران، ایجاد وحدت و یکپارچگی باشد

چراغی که استاندار برای پانا روشن کرد

بیرجند (پانا) - استاندار خراسان جنوبی گفت: راهبرد خبرنگاران، ایجاد وحدت و یکپارچگی در استان باشد.

کد مطلب: ۱۴۶۶۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
راهبرد خبرنگاران، ایجاد وحدت و یکپارچگی باشد

 جواد قناعت در دیدار با جمعی از خبرنگاران منتخب خبرگزاری پانا در خراسان جنوبی اظهار داشت: خبرنگاران پانا نباید خود را متوقف به حوزه آموزش و پرورش کنند بلکه با مطالعه و رصد فضای مجازی و رسانه‌ها باید سطح فعالیت خود را برای آگاهی و مطالبه‌ گری ارتقاء دهند.وی با بیان اینکه خبرنگاران باید واقع‌ بینانه مسائل را دنبال کنند، ادامه داد: خبرنگاران باید به اولویت‌های استان، کشور و حوزه بین المللی توجه کنند و آن ها را انعکاس دهند.

تاکید استاندار بر وحدت و یکپارچگی در استان

استاندار بر وحدت و یکپارچگی در استان و تقویت آن تأکید کرد و گفت: تقابل برخی خواص و مدیران در بعضی از شهرهای استان برای جذب امکانات بی‌مورد است البته رقابت تا حدی قابل قبول است اما نباید منجر به عدم توسعه استان شود لذا ایجاد وحدت استانی در جامعه باید راهبرد رسانه و خبرنگاران باشد.

قناعت به تلاش‌های دشمنان برای تقابل رسانه اشاره کرد و افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران باید تلاش کنند تا در جنگ نرم و ترکیبی که دشمنان به راه انداخته‌اند، نقش سرباز را برای دشمن ایفا نکنند و به دنبال منافع انقلاب، نظام اسلامی و ملت ایران باشند.

وی به جنایات و نسل‌کشی اسرائیل و استکبار جهانی در غزه و ایران اشاره کرد و یادآور شد: انگلیس خبیث در جریان جنگ جهانی اول نه تنها بخشی از ایران را اشغال کرد، بلکه با ایجاد قحطی مصنوعی، جان ۹ میلیون هموطن ایرانی را بر اثر گرسنگی و بیماری گرفت.

خبرنگاران موضوعات مهم توسعه ای استان را پیگیری کنند

استاندار در ادامه از خبرنگاران خواست موضوعات مهم توسعه‌ ای استان را پیگیری کنند و بیان کرد: احداث راه آهن از پروژه های مهم استان بوده که بزرگترین طرح زیرساختی استان محسوب می‌شود که اکنون در مرحله زیرساخت با اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومان در حال اجراست.

استاندار از انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی به عنوان یکی از ابر پروژه‌های ملی در استان یاد کرد و افزود: این پروژه تا پایان ۱۴۰۴ اجرایی می شود..

قناعت با اشاره به اینکه مصرف سالانه آب در استان ۵۵ میلیون متر مکعب است، ادامه داد: سهم استان از اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان در فاز نخست ۶۰ میلیون متر مکعب است.

وی اظهار کرد: انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه هم یکی دیگر از ابر پروژه‌های در حال انجام در خراسان جنوبی است که فاز نخست آن با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان در هفته دولت امسال آماده افتتاح می‌شود.

به گفته وی؛ همزمان با افتتاح فاز اول، فاز دوم عملیات اجرایی انتقال گاز از نهبندان به سربیشه نیز با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

استاندار با اشاره الحاق زمین به شهرها برای اجرای طرح ملی مسکن در دولت سیزدهم، عنوان کرد: از اول انقلاب تاکنون در کل خراسان جنوبی 4 پست ۴۰۰ کیلو ولت برق احداث شده اما در طول این ۲ سال اخیر عملیات اجرایی ۲ پست ۴۰۰ کیلو ولت در نهبندان و فردوس آغاز شده است.

آموزش مجازی دوره های خبرنگاری برای بیش از 1000 دانش آموز

رییس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی هم در این دیدار عنوان کرد: بیش از 6000 دانش آموز در بخش خبرگزاری پانا سامانه نورینو در سطح استان ثبت نام کرده‌اند. 

محمد علی حسن آبادی افزود: علاوه بر این آموزش مجازی دوره های خبرنگاری برای بیش از 1000 دانش آموز علاقه مند برگزار شده و کلاس های آموزشی به صورت حضوری توسط اساتید خبرنگاری استان برای دانش آموزان انجام شده است.

وی به اعزام 24 دانش آموز از سطح استان برای اردوی ملی آموزش خبرنگاری و پوشش خبری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور22 دانش آموز اشاره و گفت:تولید محتوا توسط دانش آموز خبرنگاران پانا در موضوعات و حوزه های مختلف هم انجام شده است.

اعزام بیش از 1000 دانش آموز زیارت اولی به مقصد مشهد مقدس

وی به اعزام 200 دانش آموز زیارت اولی برای اولین بار به شهر مقدس قم و اعزام بیش از 1000 دانش آموز زیارت اولی به مقصد مشهد مقدس اشاره و افزود: برگزاری دو مرحله اردوی هفت سنگ با هدف کمک به دانش آموزان مناطق آسیب پذیر برای 400 دانش آموز از دیگر اقدامات این مجموعه بوده است.

رییس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی به فعالیت های اجتماعی این سازمان اشاره و اذعان داشت: برگزاری جشن های نیکوکاری و عاطفه ها در بیش از 1000 آموزشگاه استان، برگزاری مانور سراسری زلزله در بیش از 1000 آموزشگاه استان، برگزاری دوره آموزشی برای نزدیک به 1000 مربی پیشتاز از جمله این اقدامات بوده است.

اقدامات سازمان دانش آموزی در استان شایسته قدردانی است

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این دیدار عنوان کرد: خبرنگاران خبرگزاری پانا در پوشش اخبار حوزه آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی و پویش های مختلفی که در سطح استان در مجموعه آموزش و پرورش برگزار می شود، عملکرد خیلی خوبی داشته اند.

موسوی نژاد اقدامات سازمان دانش آموزی در استان را هم شایسته قدردانی دانست و افزود: در این دیدار جمعی از خبرنگاران خبرگزار ی پانا از سراسر استان بجز شهرستان نهبندان حضور دارند تا از رهنمودهای استاندار خراسان جنوبی در حوزه اطلاع رسانی بهره مند شوند.

حضور 22 خبرنگار خبرگزاری پانا برای اولین بار در شعب اخذ رای 

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت های خبرگزاری پانا در سطح استان و جذب و آموزش دانش آموزان علاقه مند به حوزه خبر و رسانه و کادر سازی برای آینده استان برای اولین بار ۲۲ دانش آموز خبرنگار پانا با همکاری حوزه روابط عمومی استانداری مجوز حضور در شعب اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری را پیدا کرده و به تهیه گزارش از حماسه حضور مردم استان در این انتخابات پرداختند.

شایان ذکر است در پایان این دیدار تعدادی از دانش آموزان به بیان دغدغه ها و مشکلات خود در حوزه های مختلف پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار