معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:
درخشش دانشآموزان پایتخت در پنجمین جشنواره کشوری مشق انتظار
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر نقش کلیدی جشنواره مشق انتظار در نمایش خلاقیتها و توانمندیهای دانشآموزان در حوزه مهدویت، از موفقیت چشمگیر دانشآموزان پایتخت در پنجمین دوره این جشنواره کشوری خبر داد.

آیین اختتامیه پنجمین جشنواره کشوری مشق انتظار، رویدادی که هر ساله عرصهای برای تجلی ارادت و دلدادگی به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) از سوی دانشآموزان، اولیا و فرهنگیان سراسر کشور است، با اعلام نتایج درخشان به کار خود پایان داد. اما در این میان، خبری مسرتبخش، رنگ و بوی دیگری به این اختتامیه بخشید؛ اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، با کسب رتبه اول در این جشنواره، برگ زرینی دیگر بر افتخارات خود افزود.
سیداحمد موسوی در گفتوگو با پانا ضمن تبریک این افتخار به تمامی همکاران در اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران، با تأکید بر اینکه این موفقیت نه تنها افتخار بزرگی برای ماست، بلکه نشاندهنده تلاشهای مستمر و همت والای دانشآموزان پایتخت است، گفت: «پنجمین جشنواره کشوری «مشق انتظار»، به عنوان یکی از رویدادهای مهم فرهنگی و آموزشی کشور، با حضور گسترده دانشآموزان، اولیا و فرهنگیان از نقاط مختلف ایران به پایان رسید. این جشنواره که با هدف ترویج فرهنگ مهدویت و ارتقای سطح آگاهیهای دینی و فرهنگی برگزار شده بود، با دستاوردهای چشمگیری همراه بود. یکی از دستاوردهای بارز این دوره از جشنواره، کسب رتبه اول توسط اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران بود. دانشآموزان پایتخت با تلاش و همت خود موفق به کسب ۷ رتبه کشوری در بخشهای مختلف این جشنواره شدند و در نهایت به عنوان اداره کل برتر کشوری انتخاب شدند.»
وی ادامه داد: «این موفقیت نه تنها نشاندهنده استعدادهای برجسته دانشآموزان تهرانی است، بلکه نمایانگر تلاشهای مستمر معلمان و مسئولان آموزش و پرورش در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی و فرهنگی نیز میباشد. ما بر این باوریم که آشنایی با ارزشهای انسانی و اسلامی از جمله وظایف اصلی آموزش و پرورش است. این جشنواره فرصتی بود تا دانشآموزان بتوانند با بیان احساسات و اندیشههای خود در قالبهای مختلف ادبی و هنری، عشق به اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) را به تصویر بکشند. برگزاری چنین رویدادهایی نه تنها به تقویت هویت دینی و فرهنگی دانشآموزان کمک میکند، بلکه آنها را به تفکر عمیقتری نسبت به مفاهیم مهدوی سوق میدهد.»
این مقام مسئول با اشاره به بخشهای متنوع این جشنواره خاطرنشان کرد: «هر یک از بخشهای مختلف جشنواره «مشق انتظار» به نوعی زمینهساز بروز خلاقیتها و استعدادهای دانشآموزان بود. در بخش ادبی، رشتههایی چون مقالهنویسی، داستاننویسی، خاطرهنویسی، دلنوشته مهدوی و معرفی کتاب مهدوی برگزار شد. دانشآموزان با قلم خود عشق و ارادت به اهل بیت (ع) را به تصویر کشیدند و آثارشان نشاندهنده عمق تفکر و احساسات مذهبی آنان بود. همچنین در بخش دعانویسی و قرائت ادعیه مهدوی، دانشآموزان توانستند با بیان زیبا و دلنشین خود ارتباط معنوی عمیقی با معارف مهدوی برقرار کنند. در بخش هنری نیز آثار خلاقانهای از جمله نقاشی، کلیپ، عکاسی، نشریه الکتریکی، فیلم کوتاه، انیمیشن و موشن گرافی ارائه شد که هر یک از این آثار پیامآور معارف مهدوی و ارزشهای انسانی بودند. داوران با توجه به نوآوری، کیفیت اجرا و محتوای عمیق آثار، برگزیدگان را انتخاب کردند.»
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای بیشائبه همکاران قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهر تهران در کسب رتبه نخست جشنواره مشق انتظار گفت: «جشنواره مشق انتظار نه تنها فرصتی برای نمایش توانمندیها و خلاقیتهای دانشآموزان بود، بلکه به عنوان یک پل ارتباطی میان نسل جوان و آموزههای دینی، نقش بسزایی در تقویت روحیه امید و انتظار در جامعه ایفا کرد. امید است که این قبیل رویدادها همچنان ادامه یابد و زمینهساز رشد و بالندگی فرهنگی در سطح کشور باشد.»
ارسال دیدگاه