معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:
دانشآموزان باید راوی دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید براینکه دشمن تلاش میکند تا دستاوردهای ما را کوچک جلوه دهد و مانع از رسیدن صدای انقلاب اسلامی به گوش ملتها شود، گفت در برهه کنونی ضرورت روایت صحیح دستاوردها توسط دانشآموزان امری ضروری است.
![دانشآموزان باید راوی دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند](https://cdn.pana.ir/thumbnail/NIpZh3R76UoH/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTH2b__HPXyoD0sAIKXaKdntA,,/IMG_20250210_163344_478.jpg)
سیداحمد موسوی در گفتوگو با پانا در جریان راهپیمایی چهل و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با تأکید بر نقش نوجوانان در حفظ و انتقال میراث انقلاب، گفت: «انقلاب اسلامی پس از قرنها ظلم و ستم، به برکت رهبری امام خمینی (ره) و حضور گسترده مردم، بهویژه جوانان و دانشآموزان، به پیروزی رسید. ۳۶۰۰۰ شهید دانشآموز، گواه این ادعاست که دانشآموزان صاحبان اصلی انقلاب هستند و وظیفه سنگینی در حفظ و انتقال آن به نسلهای آینده بر دوش دارند. ما تا امروز تلاش کردیم تا این انقلاب و نظام را بالنده نگه داریم، اما اکنون نوبت دانشآموزان عزیز است.»
وی ادامه داد: «به عنوان یک معلم و مربی، توصیه پدرانهام به دانشآموزان این است که به تحقیق و پژوهش بپردازند. آنها باید به میدان بیایند و اوضاع پیش و پس از انقلاب را به دقت بررسی کنند؛ ببینند که قبل از انقلاب چه بودیم و امروز چه هستیم. باید دستاوردهای نظام را بشناسند و در حفظ و نگهداری این میراث گرانبها کوشا باشند. با نگاهی عمیق و باز، ارزشهای انقلاب را دریابند و روایتگر دستاوردهای ۳۶ هزار شهید دانشآموز باشند؛ چراکه این دانشآموزان امروز هستند که باید این دستاوردها را برای نسلهای آینده بازگو کنند.»
موسوی افزود: «دشمن تلاش میکند دستاوردهای ما را کوچک جلوه دهد و مانع از رسیدن صدای انقلاب اسلامی به گوش ملتها شود. صدای انقلاب، صدای مستضعفان، صدای استقلال و آزادی است و امروزه این انقلاب به کشورهای مختلف صادر شده و پیام آن به گوش بسیاری از ملتها رسیده است. خیلی حیف است که فرزندان ما از این پیامها بیبهره باشند.»
این مقام مسئول با تأکید بر نقش والدین در راستای آشنایی دانشآموزان با دستاوردهای انقلاب گفت: «ضروری است که والدین، مدارس و معلمان در این زمینه کمک کنند. من به معلمان توصیه کردهام که در مراسم آغازین مدارس، هر روز یک الی دو دقیقه از زمان کلاس را به معرفی یک دستاورد انقلاب یا نظام اختصاص دهند. لازم نیست معلمان موضوع را تعیین کنند؛ بلکه خود دانشآموزان میتوانند با تحقیق و پژوهش، پیشرفتهای مختلف را رصد کرده و آنها را روایت کنند.»
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر ضرورت روایت صحیح دستاوردها در شرایط کنونی، گفت: «امروز بیش از هر زمان دیگری به این روایتها نیاز داریم. پیشرفتهای بزرگی در کشور به وقوع پیوسته است و باید به این سؤال بیندیشیم که چرا این همه دشمنی علیه کشور ما وجود دارد؟ حتماً دلیلی در این میان وجود دارد که دشمنان از آن میترسند. دانشآموزان باید به این مسائل توجه کنند. در زمان رژیم پهلوی، ما استقلال نداشتیم؛ اما امروز به استقلال دست یافتهایم و این موضوعی است که مستکبران با آن مخالفند، زیرا منافع آنان را به خطر میاندازد. به افغانستان و سایر کشورها نگاه کنید؛ منابع این کشورها را چه کسانی میبرند؟ آمریکا و سایر کشورهای غربی. اما از زمان انقلاب تا کنون، حتی یک ریال هم از کشور ما نتوانستهاند خارج کنند.»
ارسال دیدگاه