امام جمعه موقت تهران:
اخلاص آموزش و پرورش زمینهساز رشد همهجانبه است
تهران (پانا) - امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه همه ما معلم هستیم و هر کس در این راه تقوا داشته باشد به بنبست نمیخورد، گفت: اخلاص دستگاه آموزش و پرورش، زمینهساز رشد همهجانبه بهویژه استعداد است.
حجتالاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در دیدار با معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران، سرپرست مدیریت آموزش و پرورش منطقه یک (شمیرانات)، امام جمعه لواسانات و جمعی از فرهیختگان فرهنگی با اشاره به اینکه مهمترین نقش هدایتی امام هادی(ع) در نامهنگاری و پاسخ به پرسشهای فقهی و اعتقادی مردم بود، گفت: آن حضرت بسیاری از معارف الهی را از همین طریق به شیفتگان میرساندند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه دنیای امروزی بنا دارد جنسهای بد را نمایان کند، اظهار کرد: در زمان امامت امام هادی(ع)، جامعه شیعی گاهی به انحرافاتی مبتلا میشد که ضرورت داشت امام، قاطعانه وارد عمل شود و با پیامهای ویژه برای برخی افراد از گسترش آن جلوگیری کند.
وی خطاب به فرهنگیان گفت: اخلاص دستگاه آموزش و پرورش، زمینهساز رشد همهجانبه بهویژه استعداد است و این افتخار ما است که به برکت خون مطهر شهدا در خدمت اسلام هستیم و در اسلام هیچ چیز به اندازه علم، ارزش ندارد.
حجتالاسلام والمسلمین صدیقی با اشره به فراز و نشیبهای موجود در مسیر تعلیم و تربیت بیان کرد: پیامبر(ص) در مسیر خود از سنگزارها و شورهزارها خسته نمیشد و یک قدم و یا یک بار هم که در آن مسیر برداشته میشد برای ایشان کافی بود.
امام جمعه موقت تهران ضمن بیان اینکه برای خدمت به مردم باید نافع بود خاطرنشان کرد: ما همه معلم هستیم و هر کس در این راه تقوا داشته باشد به بنبست نمیخورد.
وی در ادامه ضمن تقدیر از فعالیتهای نهضت سوادآموزی در سالهای بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: یکی از بذرهای مهم امام خمینی(ره) تشکیل نهضت سوادآموزی است و بعد از دستور امام(ره)، اجرای این دستور به دست یکی از پاکان نظام یعنی آقای قرائتی بوده که با داشتن روحیه جهادی در این مسیر، خسته نشده و در صدد سوادآموزی حتی از یک نفر هم دریغ نکردهاند.
وی برنامه خدا را جدایی پاک از ناپاک دانست و اظهار کرد: داشتن طرح و برنامه و ارزیابی تجارب در مسیر تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف، مهم است و در مسیر برنامه و اقدام، امکانات هم لازم است.
حجتالاسلام علیاکبر ایمانی، امام جمعه لواسانات نیز ضمن تبیین جایگاه و نقش هدایتی امام هادی(ع)، یکی از بزرگترین رسالتهای آموزش و پرورش را آموزش و روشنگری اذهان جامعه بزرگ دانشآموزی، اولیا و فرهنگیان در پذیرش و درک درست مباحث فرهنگی و تربیتی در رویارویی با تهاجم و شبیخون فرهنگی جهان غرب به جهان اسلام دانست.
در پایان جلسه نیز ضمن تقدیر از عملکرد آموزش و پرورش در پیش برد اهداف عالی نهضت سوادآموزی، خواستار استمرار این فریضه مهم با توجه به مسائل روز حاکم بر دنیا شدند.
ارسال دیدگاه