گامی مشترک برای ارتقای کیفیت آموزش در مدارس منطقه ۵ تهران
تهران (پانا) - همکاری، آموزش و پیشرفت؛ این سه کلمه عصاره هدف آموزش و پرورش منطقه ۵ در ارتقای کیفیت آموزش مدارس ابتدایی است.
اولین کارگاه آموزشی و بازآموزی ارزشیابی کیفی - توصیفی ویژه رابطین ارزشیابی کیفی - توصیفی مدارس ابتدایی منطقه ۵ تهران به میزبانی دبستان هیأت امنایی شهدای معلم و با محوریتهای برنامه هفتگی، پوشه کار، بازخورد توصیفی و دفتر مدیریت کلاس به عنوان ابزارهای مؤثر در فرآیند ارزشیابی کیفی - توصیفی دانشآموزان برگزار شد.
در این کارگاه، رابطین مدارس ابتدایی منطقه ۵ تهران به مباحث جدید در زمینه ارزیابی توصیفی و چگونگی پیادهسازی آن در مدارس پرداخته و با اصول و روشهای نوین ارزشیابی آشنا شدند. بهویژه توجه به نکات کلیدی همچون نحوه بازخورد مؤثر به دانشآموزان، ثبت پیشرفتهای تحصیلی در پوشه کار و اهمیت برنامهریزی دقیق هفتگی، مورد تأکید قرار گرفت.
مدیریت کلاس و تکنیکهای مدیریت زمان نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در این کارگاه بود. علاوه بر این شرکتکنندگان به تبادل تجربیات و بررسی چالشهای موجود در ارزیابی کیفی - توصیفی پرداختند تا بتوانند بهترین راهکارها را برای بهبود فرآیندهای آموزشی و ارزشیابی در مدارس ابتدایی به کار گیرند.
این کارگاه با هدف تقویت سطح کیفی ارزشیابی و ارزیابی دقیقتر روند تحصیلی دانشآموزان برگزار شد تا رابطین آموزشی به عنوان حلقههای واسط میان معلمان و مسئولین آموزشی، نقش مهمی در ارتقای فرآیندهای آموزشی ایفا کنند. آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران با برگزاری چنین کارگاههایی در صدد است تا محیطی پویا و کارآمد برای آموزش در مدارس ابتدایی منطقه فراهم آورد.
دبستان شهدای معلم با فضای آموزشی مناسب و فراهم آوردن شرایط مطلوب برای برگزاری چنین رویدادهایی، نشان داد که توجه به آموزشهای مداوم و ارتقای سطح کیفی تدریس و ارزشیابی در مدارس از اولویتهای اصلی این منطقه است.
با برگزاری کارگاه ارزشیابی کیفی - توصیفی، فرصتی برای بهاشتراکگذاری تجربیات و یادگیری فراهم شد تا گامی دیگر در راستای ساخت آیندهای روشنتر برای کودکان برداشته شود.
ارسال دیدگاه