«زنگ خواندن» در مدارس با شعار «خواندن برای همدلی» به صدا در آمد.
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران با بیان اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی بیان کرد: «طرح "زنگ خواندن" برای اولین بار در تهران را میتوان گامی مهم در جهت ارتقای سطح دانش و ترویج فرهنگ مطالعه و جمع خوانی در بین دانش آموزان دانست.»
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی معاونت پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش منطقه ۶ با همکاری کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و رشد سرانه مطالعه در گروه سنی کودکان و نوجوانان در اقدامی مشترک به صورت نمادین «زنگ خواندن» را در دبستان دخترانه آرمینه مصلی نژاد به صدا درآوردند.
آزیتا فکور، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش منطقه ۶ در بین دانش آموزان گفت: «کتاب میتواند بهترین دوست برای دانش آموزان بوده و یکی از ابزارهای تفکر، رشد و تعالی انسان باشد و همنطور که در دین مبین اسلام نیز همواره بر جایگاه کتاب و کتابخوانی تاکید فراوان شده است، اسلام تنها دینی است که معجزه آن کتاب و نخستین پیام آن امر به خواندن است، همچنین خداوند در قرآن به قلم سوگند خورده و سورهای را نیز به همین نام نازل کرده است. آزیتا فکور با بیان اینکه در تمامی جوامع بشری یکی از مهم ترین روش های انتقال دانش و آگاهی نیز کتاب می باشد.»
فکور عنوان کرد: «کتاب میتواند زمینه پیشرفت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را فراهم کند، در واقع کتاب را می توان دریچهای به سوی توسعه، پیشرفت و تکامل یک جامعه دانست و امروزه وضعیت کتاب و کتابخوانی در ایران یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری در چند سال گذشته بوده و بر این عمر بار ها تاکید شده است.»
وی افزود: «امروزه طرح «زنگ خواندن» با چشم انداز بالابردن مهارت های یادگیری، تقویت فرهنگ کتابخوانی و افزایش حس اعتماد به نفس دانش آموزان در جمع خوانی پایه ریزی شده و امید است بتوانیم با گسترش این طرح گام های مهمی در جهت رشد و ارتقای سطح آگاهی و علمی دانش آموزان برداریم.»
در آخر ام لیلا شعبانی، کارشناس مسئول فرهنگی کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان تهران در گفت و گو با پانا بیان کرد: «زنگ کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد، که امیدواریم این طرح ابتدا در سطح تهران و سپس در سطح کشور گسترش یاب و این طرح با هدف افزایش دایره لغات، مهارت های کلامی، تقویت حافظه کودکان و پرورش قدرت تخیل در دانش آموزان بتواند موجب پیشرفت درس املا و نگارش و روانخوانی دانش آموزان در سطح مدارس باشد.
ارسال دیدگاه