معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران :

فعالیت دانش‌آموزان به عنوان شهرداران مدرسه مسیر طلایی را در زندگی آنها رقم می‌زند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه فعالیت دانش‌آموزان به عنوان شهرداران مدرسه مسیر طلایی را در زندگی آنها رقم می‌زند؛ گفت طرح شهردار مدرسه موجب استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند دانش‌آموزی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۱۳۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت دانش‌آموزان به عنوان شهرداران مدرسه مسیر طلایی را در زندگی آنها رقم می‌زند

سید‌احمد موسوی در گفت‌و‌گو با پانا با بیان اینکه طرح شهردار مدرسه، فرصتی بزرگ برای کشف مدیران ولایتمدار، متعهد، متخصص، مسوولیت پذیر و آشنا به حقوق و وظایف خود برای اداره آینده ایران اسلامی است، گفت: «باتوجه به اینکه موفقیت فردای ایران وابسته به تصمیم گیری صحیح و بجای مدیران امروز است؛ طرح شهردار مدرسه می‌تواند زمینه ورود دانش‌آموزان مستعد را به جامعه‌‌ای بزرگ‌تر از مدرسه فراهم کند و موجب درک بهتر آن‌ها از مناسبات عمیق اجتماعی با افزایش مشارکت آنان در امورجامعه و تصمیم‌سازی موفق در برابر مشکلات زندگی اجتماعی شود.»

وی با تأکید به اینکه یکی از اهداف این طرح، آشنائی نوجوانان و جوانان با فرآیند انتخابات است، خاطرنشان کرد: «از دستاوردهای بزرگ این طرح می‌توان به آشنائی این نسل با فرآیند انتخابات اشاره کرد، چراکه آنان در این فضای دوستانه و صمیمی، نحوه درست رقابت کردن، انتخاب کردن و رفاقت و همدلی پس از آن را به خوبی آموزش خواهند دید و موجب می شود تا در آینده شاهد کاهش بسیاری از بداخلاقی های موجود در این حوزه باشیم. علاوه براین موجب تمرین کار گروهی، ایجاد زمینه بروز تفکر شورایی، برنامه‌ریزی گروهی و عمل بر مبانی برنامه برای رفع مشکلات و در نهایت سپردن پاره‌ای از اختیارات به نوجوانان و جوانان موجب کشف و پرورش استعدادها و مدیرپروری و افزایش حس تعلق در آنها خواهد شد.»

موسوی با تأکید براینکه این طرح در راستای استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند دانش‌آموزی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس اجرا می شود، گفت:  «طرح شهردار مدرسه هدف‌های بزرگی از جمله ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش‌آموزان، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنان، استفاده از نقطه نظرات دانش‌آموزان در امور مدرسه و زمینه‌سازی برای آموزش و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان برای حضور موثر و بهتر آنان در عرصه‌های مختلف جامعه را دنبال می‌کند.»

وی با اذعان براینکه یکی از مزیت‌های این طرح را ارتباط مستقیم مدرسه و اعضای آن با شهردار و اعضای شورای است، افزود: «حضور آنان در مدرسه می‌تواند برای مدرسه و رفع مشکلات آن  بسیار مفید باشد، در این طرح نگاه حمایتی از مدرسه و رویکرد آموزشی و فرهنگی دنبال می‌شود؛ چراکه اعضای شورا با دلسوزی در صدد رفع مشکل برمی‌آیند و همچنین دانش‌آموزان نیز می‌توانند از قسمت‌های مختلف شهرداری از جمله مانیتورینگ شهرداری و سایر سازمان‌های شهرداری بازدید کنند.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم با حضور شهرداران  حرکت‌های رو به جلو و اثرگذاری را شاهد باشیم، گفت: «فعالیت دانش‌آموزان به عنوان شهرداران مدرسه مسیر طلایی را در زندگی آنها رقم می‌زند؛ زیرا دروازه ورود به تعاملات، مشارکت و مسئولیت پذیری برای آنها گشوده خواهد شد. ضمن اینکه در شهرداری و آموزش و پرورش نیز تلاش خواهد شد تا از ظرفیت شهرداران مدارس برای حل و فصل مسائل و مشکلات محلات و مدارس استفاده شود.»

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار