معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه ۵:

قرآن کریم راه نجات بشر و کلید آینده‌ای روشن است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران، قرآن کریم را راه نجات بشر از گمراهی دانست و تاکید کرد که هر اقدامی در مسیر قرآن، سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای روشن است.

کد مطلب: ۱۵۱۱۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
قرآن کریم راه نجات بشر و کلید آینده‌ای روشن است

آیین افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان جدید دارالقرآن امیرالمؤمنین(ع) با حضور جمعی از مسئولین شهر تهران و آموزش و پرورش منطقه ۵ برگزار شد.

دارالقرآن امیرالمؤمنین(ع) که فعالیت‌های قرآنی خود را از سال ۱۳۹۳ در محل مدرسه قدیمی حاجعلی و لادنبخش آغاز کرده بود، هم‌اکنون در ساختمان جدید خود واقع در فاز یک شهرک اکباتان، جنب مدرسه حضرت فاطمه(س) به بهره‌برداری رسید. این مرکز به منظور خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد در زمینه‌های قرآنی ایجاد شده و هدف، تربیت نسلی قرآنی در این منطقه است.

جواد شعبانی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه ۵ در این مراسم ضمن تأکید بر اهمیت فعالیت‌های قرآنی، بیان کرد: قرآن کریم، راه سعادت و نجات بشر از گمراهی است و هر اقدامی که در مسیر قرآن انجام شود، سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای روشن است.

وی افزود: یکی از اهداف مهم حوزه معاونت پرورشی در منطقه ۵، توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی و دارالقرآن‌ها است.

شعبانی با اشاره به اهمیت کارهای صورت‌گرفته در این زمینه تصریح کرد: این امر با اهتمام جدی شورای قرآن منطقه در حال پیگیری و تحقق است.

محسن مطلبی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ ترهان نیز با تقدیر از دست‌اندرکاران ساخت این دارالقرآن اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی از اولویت‌های برنامه‌های تربیتی و آموزشی است و امیدواریم با افتتاح این مرکز، دانش‌آموزان منطقه بتوانند بیش از پیش از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

مدیر دارالقرآن امیرالمؤمنین (ع) نیز در پایان مراسم اظهار امیدواری کرد که این مرکز بتواند به بستری برای تربیت نیروهای قرآنی مستعد و آینده‌ساز تبدیل شود و از تمام دست‌اندرکارانی که در راه‌اندازی و توسعه این دارالقرآن نقش داشتند، قدردانی کرد.

وی افزود: دارالقرآن امیرالمؤمنین(ع) در ساختمان جدید خود، برنامه‌های متنوعی از جمله آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن، حفظ قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی را برای دانش‌آموزان و علاقه‌مندان در نظر گرفته است. این مرکز با هدف ارتقای سطح قرآنی و معنوی دانش‌آموزان منطقه و ایجاد بستری مناسب برای کشف و شکوفایی استعدادهای قرآنی فعالیت خواهد کرد.

خبرنگار : سمیه خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار