ریاست سابق دانشگاه شریف:

دانش‌آموز کوشا در همه‌ی زمینه‌ها موفق می‌شود

تهران (پانا) - ریاست سابق دانشگاه شریف در حاشیه جشن صدمین سالگرد تأسیس دبیرستان ماندگار البرز، دانش‌آموزی را موفق دانست که کوشا و پُرتلاش بوده و با برنامه‌ریزی حرکت می‌کند.

کد مطلب: ۱۵۱۰۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز کوشا در همه‌ی زمینه‌ها موفق می‌شود

سعید سهراب‌پور ریاست سابق دانشگاه شریف در حاشیه برگزاری گردهمایی فارغ التحصیلان دبیرستان ماندگار البرز و جشن یکدصمین سال تاسیس این دبیرستان در گفت و گو با پانا اظهار کرد: «بار‌ها و بار‌ها دیده‌ایم که دانش‌آموزانی بودند که به کمترین میزان امکانات آموزشی دسترسی نداشتند، اما صاحب رتبه‌های برتر کنکور بودند. این دانش‌آموزان با خود نگفتند من نه امکانات دارم نه شانس موفقیتی دارم، بلکه با سخت کوشی و تلاش مضاعف شانس خود را امتحان کرده و به موفقیت دست یافته‌اند.»

وی ادامه داد: « گاهی و در برخی مواقع در دانش‌آموز استعداد ذاتی موفقیت وجود دارد، محیط آموزشی مناسبی در اختیار دارد، خانواده و پدر و مادر تمام امکانات را برایش فراهم آورده‌اند اما به اندازه سر سوزنی موفقیت کسب نمی‌کند. در مقابل دانش‌آموزی در نقاط محروم تحصیل می‌کند که حتی معلم ندارد اما موفق‌های چشمگیری در زمینه ‌های مختلف به‌دست می‌آورد. این امر نشان از اهمیت پر رنگ تلاش و کوشش دانش‌آموز در کنار دیگر عوامل دارد.»

سهراب پور گفت: «یکی از رکن‌های تاثیر گذار در موفقیت یک دانش‌آموز خانواده اوست. گاها می‌بینم خانواده‌ای که از تمکن مالی بالایی برخوردار است آنقدر به فرزند خود می‌رسد و پول می‌دهد و هزینه می‌کند که مشخص است این دانش‌آموز کلا قید تحصیل و تلاش و کوشش را می‌زند. از همین رو می‌توان گفت خانواده و پدر و مادر در به فعل رساندن استعدادها و توانمندی‌های فرزندان خود نقش ویژه‌ای دارند.»

ریاست سابق دانشگاه شریف بیان کرد: «بسیار از اساتید دانشکده شریف از مناطق فقیر نشین و روستا‌های محروم ایران هستند. این نشان می‌دهد که ممکن است یک دانش‌آموزی که در دبیرستان ماندگار البرز در محیطی خوب تحصیل می‌کند به موفقیت نرسد چون تلاش نکرده است. در مقابل یک دانش‌آموز محروم آنقدر تلاش و کوشش کند که به موفقیت برسد.»

خبرنگار : دانش آموز خبرنگار: امیر عباس امن زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار