افتتاحیه کنگره ملی لاله‌های روشن در منطقه ۱۶ تهران

تهران (پانا) - مراسم باشکوه گرامیداشت ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس با عنوان کنگره ملی لاله‌های روشن در هنرستان دکتر شریعتی منطقه ۱۶ (دارالشهدای دانش‌آموزی شهر تهران) با حضور جمعی از مسئولین و خانواده‌های معظم شهدا و دانش‌آموزان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۴۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه کنگره ملی لاله‌های روشن در منطقه ۱۶ تهران

مراسم باشکوه گرامیداشت ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس با عنوان «لاله‌های روشن» در هنرستان دکتر شریعتی منطقه ۱۶ (دارالشهدای دانش‌آموزی شهر تهران) با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی (معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش)، مجتبی باستان (مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور)، علیرضا کریمیان (مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران)، علی‌نقی یزدان‌پناه (مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های دانش‌آموزی)، سردار حسن حسن‌زاده (فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ)، سرهنگ وحید احمدی (فرمانده سپاه ناحیه شهید رجایی منطقه ۱۶)، سیدحمیدرضا ابراهیم‌نژاد (رئیس آموزش و پرورش منطقه ۱۶) و جمعی دیگر از مسئولین و مدیران آموزش و پرورش منطقه ۱۶ دارالشهدای دانش‌آموزی شهر تهران، خانواده‌های معظم شهدا و دانش‌آموزان برگزار شد.

مجتبی باستان، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «دبیرستان شریعتی ۶۸ شهید ماندگار را تقدیم دفاع مقدس کرده است. این مراسم به‌طور همزمان در سراسر کشور و مراکز استان‌ها برگزار می‌شود و برگزاری آن به همراه دانش‌آموزان باعث نشر و ترویج روحیه‌ مقاومت و ایثارگری در آن‌ها می‌شود.»

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، الگودهی و هویت‌بخشی را 2 نکته مهم در حوزه‌ پرورشی خواند و افزود: «دانش‌آموزان نیاز دارند از ۳۶۰۰۰  شهید دانش‌آموز، هویت انقلابی، مقاومت و فرهنگ را الگو بگیرند.»

باستان گفت: «امسال برپایی کنگره ملی لاله‌های روشن به جهت همزمان بودن در سراسر کشور و برپایی آن توسط دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته دارای ویژگی خاصی است.»

همچنین وحید احمدی، فرمانده سپاه ناحیه شهید رجایی منطقه ۱۶ عنوان کرد: تجارب، اراده و ایمان نسل‌به‌نسل به روحیه‌ دانش‌آموزان نوجوان رسیده و ما در بُعد عملی و معنوی شاهد اتفاقات خوب در منطقه ۱۶ هستیم و نوجوانان می‌توانند در بعد امت‌سازی انقلاب اسلامی در آینده نقش‌آفرین باشند.

وی شهادت را یک واژه مقدس خواند و افزود: وقتی از شهادت یاد می‌کنیم، یاد آیات الهی می‌افتیم و شهدا به علوّ درجات رسیدند. نوجوانان ما که امروز در این مراسم شرکت کردند، انس و ارتباطی با خدا، رزمندگان و شهدای دانش‌آموز مثل بهنام محمدی، حسین فهمیده و... گرفتند. ما و دانش‌آموزان در راه مجاهدان حق و حقیقت متاثر از شهدا قرا گرفتیم.

سیدحمیدرضا ابراهیم‌نژاد، رئیس آموزش و پرورش منطقه ۱۶ تهران نیز ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس عنوان کرد: امیدوارم دانش‌آموزان با کمک ائمه(ع)، یاری خداوند و الگو گرفتن از شهدا بتوانند سال تحصیلی خوبی را داشته باشند.

ابراهیم‌نژاد گفت: کنگره و یادواره شهدا یک یادواره ملی و سراسری است. منطقه ۱۶ با ۱۱۰۰ دانش‌آموز شهیدی که دارد، همیشه از راه امام(ره) و شهدا پیروی می‌کند و این راه را در دستور کار خود قرار می‌دهد. دانش‌آموزان با کنگره‌ها و یادمان شهدایی که داریم و برگزار شده، هر روز با شهدا ارتباط و انس برقرار می‌کنند.

خبرنگار : متین عندلیب عکاس : متین عندلیب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار