وزیر دادگستری:

فراهم آوردن زمینه اشتغال برای دانش‌آموزان از مهم‌ترین وظایف مسئولین است

تهران (پانا) - وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه تحصیل برای یافتن راه درست زندگی بسیار مهم است، گفت فراهم آوردن زمینه اشتغال برای دانش‌آموزان و بهره‌مندی از دانش آنان از مهم‌ترین وظایف مسئولین کشور است.

کد مطلب: ۱۵۰۳۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
فراهم آوردن زمینه اشتغال برای دانش‌آموزان از مهم‌ترین وظایف مسئولین است

زنگ بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ به‌طور رسمی صبح یک‌شنبه (اول مهر ۱۴۰۳) با حضور امین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری دولت چهاردهم و سید‌احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در هنرستان شهادت منطقه ۶ تهران نواخته شد.

امین‌حسین رحیمی در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و تقارن سال تحصیلی جدید با میلاد پیامبر اسلام(ص) گفت: هر انسانی که خواهان سعادت دنیا و آخرت است باید پیامبر(ص) را سرمشق خود در زندگی فردی و اجتماعی قرار دهد؛ چرا که پیامبر اسلام برای همه ما و در همه زمینه‌ها الگویی ممتاز برای رسیدن به زندگی سعادتمندانه است. پیامبر اسلام(ص) وجودی سراسر رحمت، محبت، حیا و احترام بود که حتی برای مشرکان، دلسوزی می‌کرد و از اینکه به راه راست هدایت نمی‌شدند، اندوهگین بود.

وی ادامه داد: اساس کار پیامبر اسلام بر مبنای اخلاق حسنه و مکارم اخلاقی بود. ایشان  برای ما به عنوان یک شهروند، یک مربی و یک دانش‌آموز و به‌خصوص برای کسانی که در حکومت مسئولیت دارند، الگویی کامل و ارزشمند است.

رحیمی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، دفاع مقدس را مصداق روشن جهاد در راه خدا دانست و گفت: رژیم بعث عراق در شهریور ۵۹ با سودای فتح سریع پایتخت کشورمان به ایران حمله کرد و کشورهای دیگر نیز برای به زمین زدن انقلاب اسلامی به کمک صدام رفتند اما مردم ایران از هر گوشه و کنار به جبهه‌ها شتافتند و از میهن و خاک عزیزمان دفاع کردند. دفاع مقدس، فصلی افتخارآمیز در تاریخ ایران بود که مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) در برابر دشمن، سینه سپر کردند و از تفکر انقلابی خود دفاع کردند و در حقیقت این مقاومت، امید دشمنان را برای همیشه از بین برد.»

این مقام مسئول با اذعان بر ایثارگری شهدا در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شهدا در جنگ تحمیلی رژیم بعثی علیه کشورمان، جان و زندگی خود را برای امنیت و آسایش زندگی ما فدا کردند. همه ما به‌خصوص مسئولین باید نسبت به خون شهدا و ایثار و ازخودگذشتگی همه کسانی که از میهن دفاع کردند، دغدغه و اهتمام جدی داشته باشند.

وزیر دادگستری با تاکید بر اهمیت تحصیل برای دانش‌آموزان گفت: «در دولت و بر اساس قانون باید زمینه تحصیل همه دانش‌آموزان را فراهم کنیم؛ چراکه تحصیل  برای یافتن راه درست زندگی، بسیار ضروری است. فراهم آوردن زمینه اشتغال و بهره‌مندی از دانش کسب‌شده در دوره تحصیل برای پیشرفت کشور از دیگر وظایف ما به عنوان مسئولین کشور است که باید همه ما تلاش خود را در این زمینه به کار ببندیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار