مجید دامغانی معاون سازمان دانشآموزی شهر تهران در گفتوگو با پانا با تأکید براینکه اسناد فرادستی به ویژه بیانیه گام دوم، دانشآموزان مجلس دانشآموزی را پیشران رسیدن به تمدن نوین اسلامی خطاب کرده است، گفت: «موفقیت آینده کشور در گرو تلاش و حضور دانشآموزان در نهادهای مختلف دانشآموزی است و مجلس دانشآموزی میتواند در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مصداق بارز از توجه مسوولان به جوانان و اعتماد به آنان در جای جای کشور باشد. در این مجلس از نظرات دانشآموزان در اصلاح قوانین، مقررات و تدوین طرح و برنامههای مرتبط در روند تصمیم سازی و تصمیمگیری بهرهگرفته میشود که این موضوع خود به تنهایی عاملی برای تقویت روحیه خودباوری در دانشآموزان است.»
وی ادامه داد: «این مجلس دارای اهداف خاصی چون ترویج فرهنگ مشارکتجویی، تعاون و همکاری در بین دانش آموزان است و تا کنون ۱۱ دوره آن برگزار شدهاست. با افتتاحیه مجلس دانشآموزی در سال جاری، دوازدهمین دوره این مجلس نیز به صورت رسمی آغاز خواهد شد. در این دوره، منتخبین شهر تهران باید الگویی از گفتگو و مشورت را به نمایش بگذارند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است. نمایندگان مجلس دانشآموزی باید از یک سو با جمعیت دانشآموزان ارتباط برقرار کنند تا بتوانند افکار، اندیشه و ایدهها را نمایندگی کنند و از سوی دیگر باید برای پیگیری امور، با مسوولان آموزش و پرورش و مقامات محلی تعامل سازنده داشته باشند تا مسؤولیتهای خود را به نحو شایسته انجام دهند.»
دامغانی درخصوص ویژگی مهم مربیان شهر تهران در انتخاب دانشآموزان برای نمایندگی مجلس دانشآموزی، اظهار کرد: «یکی از نکات مهم ما در انتخاب دانشآموزان برای مجلس دانشآموزی، نظم و انضباط آنان در مدیریت زمان بودهاست؛ چرا که دانشآموزان در کنار درسخواندن و مدرسه رفتن باید زمانی را نیز برای پیشبرد اهداف مجلس دانشآموزی اختصاص دهند؛ یکی دیگر از مشکلات کل استانها بهخصوص استان تهران در سنوات گذشته عدم تعادل دانشآموزان بین تحصیلی و فعالیتهای مجلس دانشآموزی بوده است. گاهی یک دانشآموز پس از کسب رأی به دلیل مشکلات و چالشهای فردی، مجلس دانشآموزی را رها میکرد و این کار به مجلس استان لطمه وارد میکرد، از اینرو دانشآموزان برگزیده باید در کنار فعالیتهای فردی، پنجره جدیدی را برای برنامههای این حوزه باز کنند.»
وی ادامه داد: «در بحث کاندیداتوری ما دانشآموزانی که از لحاظ تحصیلی جزو دانشآموزان برتر مدرسه بودند، را انتخاب کردیم تا با سهولت بیشتری بتوانند وقت و زمان خود را برای فعالیتهای مجلس دانشآموزی اختصاص دهند، چراکه عملا این وقت گذاشتن برای کلیه دانشآموزان است؛ یعنی اگر کسی به عنوان نماینده مجلس دانشآموزی کشور انتخاب شود باید در نهایت تمام تلاشها و فعالیتهایش به نفع کلیه دانشآموزان باشد، همانطور که در دورههای پیشتر این اتفاق رخ داد و تاکیدات دانشآموزان بر روی یکسری نقطه نظرات منجر به تحولاتی در تصمیمگیریهای مسؤلین آموزش و پرورش شد و همه دانشآموزان از آن بهره بردند.»
معاون سازمان دانشآموزی شهر تهران ضمن آرزوی موفقیت برای دانشآموزان برگزیده مجلس دانشآموزی، خاطرنشان کرد: «با تمام این تفاسیر با برگزاری انتخابات در نهایت ۱۵ نفر از دانشآموزان به عنوان شورای دانشآموزی شهر تهران انتخاب میشوند و از بین آنها ۶ دانشآموز به مجلس دانشآموزی کشور معرفی شدند. دانشآموزان در این دوره همچون سنوات گذشته باید ذیل شیوهنامه مجلس دانشآموزی عمل کنند؛ چراکه در غیر این صورت مطابق قوانین کمیته مجلس دانشآموزی با آنان برخورد خواهد شد. انشالله بدون هیچ مشکلی این دوره از مجلس دانشآموزی را نیز همچون دورههای قبلی به پایان برسانیم.»
دامغانی ضمن قدردانی از عوامل اجرایی این رویداد بزرگ دانشآموزی گفت اسامی منتخبین مجلس دانشآموزی به شرح زیر میباشد:
در بخش پسران: یاسین فیضی با ۹ رأی، مسیحا چالاک ۷ رأی، علیرضا کاتوزیان ۷ رای، امیر حسین لواسانی ۷، امیرعباس امن زاده ۶ رأی، سینا عبدالله زاده ۶ رأی به عنوان اعضای اصلی مجلس دانشآموزی و محمدحسین رمضانی با ۴ رأی و عرفان دهقانی نیز با ۴ رأی به صورت مشترک به عنوان اعضای علی البدل دوازدهمین دوره دانشآموزی انتخاب شدند.
در بخش دختران: ستایش بابایی با ۹ رأی، ستایش شاهی ۹ رأی، رکسانا پیراسته ۸ رأی، مهدیه معدنچی ۷ رأی، ترانه دانایی ۶ رای، عطیه شهریاریان ۶ رأی به عنوان اعضای اصلی و هلیا فرهنگی با ۵ رأی به عنوان عضو علی البدل دوازدهمین دوره دانشآموزی انتخاب شدند.
ارسال دیدگاه