کارشناسمسئول امور فعالیتهای اردو، بازدید و فضای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران:
توجه خاص به ساحتهای تربیتی و تبیین برنامههای سند تحول بنیادین ضروری است
تهران (پانا) - کارشناسمسئول امور فعالیتهای اردو، بازدید و فضای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر تبیین برنامههای سند تحول بنیادین بیان کرد: در فرآیندهای اردویی به دستورالعملها و ضوابط اردویی باید به صورت ویژه توجه شود.
کارگاه آموزش تخصصی توانمندسازی امور فعالیتهای اردو و بازدید، ویژه فرهنگیان و عوامل اجرایی مدارس دولتی و غیردولتی آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران با تدریس حسن خوشبخت (کارشناسمسئول امور فعالیتهای اردو، بازدید و فضای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران) و همراهی آزیتا فکور (معاون پرورشی و تربیتبدنی)، محمدامیر حکیمیفرد (کارشناسمسئول اردوگاه و فعالیتهای اردویی) و جمعی از فرهنگیان مدارس منطقه ۶، بعد از یک دوره ۲۴ ساعته در سالن اجتماعات دبستان هیاتامنایی آرمینه مصلینژاد برگزار شد.
حسن خوشبخت، توجه خاص به ساحتهای تربیتی و تبیین برنامههای سند تحول بنیادین را ضروری خواند و افزود: چنانچه در اجرای فرآیندهای اردویی به دستورالعملها و ضوابط اردویی، تمرکز جدی صورت بگیرد نتیجه آن کیفیت و ارتقای سطح نیاز دانشآموزان و اولیا در این زمینه و رضایتمندی آنها را در پی خواهد داشت.
خوشبخت بیان کرد: اهتمام به اجرای مقرارت اردویی و توجه به اسناد بالادستی برگرفته از سند تحول بنیادین به تقویت مراکز پرورشی و فضای پرورشی درون و برونسازمانی منجر شده و اعتماد نهاد خانواده و آموزش و پرورش از مجریان امر را در پی خواهد داشت که این امر از مهمترین برنامهها و اهداف توسعه پایدار اردوهای هدفمند به شمار میآید.
کارشناسمسئول اردو و بازید آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: لازمه تحقق اهداف و انتظار دستگاه تعلیم و تربیت، ایجاد ساختار مناسب و آموزش مستمر نیروی انسانی و کارآمدسازی مجریان اردویی بوده که از اساسیترین و تأثیر گذارترین رویدادهای تربیتی خواهد بود و این امر محوریترین برنامه در نظر گرفته شده در حوزه معاونت پرورشی و تربیتبدنی مناطق و پررنگترین قسمت آن در حوزههای کارشناسی اردو و بازدید دانشآموزان پیشبینی شده و به صورت پیوسته در حال اجرا است.
وی به نقش و تأثیر نهاد خانواده در موفقیت برنامههای اردویی اشاره کرد و گفت: اصلاح دستورالعملهای اردویی بر اساس اقلیم و شرایط مناطق و استانها در دستور کار قرار گرفته و بومیسازی برنامههای تربیتی و اردویی، یکی از موثرترین اقدامات دستگاه است.
خوشبخت، ضمن معرفی سامانه اردویی سیما به عملکردهای موفق این بستر ارتباطی پرداخت و افزود: مورد انتظار است در مناطق و مدارس در این خصوص بهگونهای برنامهریزی شود که هر دانشآموز در طول سال تحصیلی بر اساس معیارهای در نظر گرفته شده حداقل ۲ برنامه اردویی در یک سال تحصیلی را تجربه کند.
وی برنامهریزیهای هوشمندانه و توجه به امکان اتفاق و احتمال وقوع موارد تهدید و خطر را به مخاطبان تذکر داد و تاکید کرد: چنانچه در تهیه محتوای فرهنگی اردو دقت شود، قطعاً در موفقیت و میزان رضایتمندی دانشآموزان از اردو و بازدیدها دو صد چندان خواهد شد و در کیفیت زندگی اجتماعی دانشآموزان این مرز و بوم نقش به سزایی خواهد داشت.
خوشبخت، اهداف اردو را رشد و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان دانست و عنوان کرد: اردو باید زمینهساز تحقق اهداف علمی و تربیتی و همچنین افزایش آگاهی عمومی دانشآموز در زمینه تعامل، ارتباط موثر و مسیردهی به فعالیتهای جمعی، گروهی و پرهیز از فردگرایی باشد.
ارسال دیدگاه