رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهر تهران گفت:

افرایش مشارکت و حضور دانش‌آموزان در مسابقات قرآن، عترت و نماز امسال با جدیت پیگیری می‌شود

تهران (پانا) - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران با تأکید براینکه گسترش تربیت قرآنی در مدارس، اهتمام ویژه به پرورش نسل‌های آینده و مجهزکردن آنان به تعلیم و تربیت متعالی است، گفت افرایش مشارکت دانش‌آموزان در مسابقات قرآن، عترت و نماز، یکی از مأموریت‌های مهم آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی پیش‌رو است.

کد مطلب: ۱۵۰۱۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
افرایش مشارکت و حضور دانش‌آموزان در مسابقات قرآن، عترت و نماز امسال با جدیت پیگیری می‌شود

سیدمحمد موسوی در اختتامیه مسابقات قران عترت و نماز شهر تهران، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان گفت: گسترش تربیت قرآنی به همراه آموختن علوم به ویژه علوم نوین، در حقیقت اهتمام ویژه به پرورش نسل‌های آینده و مجهزکردن آنان به تعلیم و تربیت متعالی است که گام برداشتن در این مسیر ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای کشور محسوب می‌شود. معلمان به عنوان پیشگامان عرصه تعلیم و تربیت باید ضمن گرامی‌داشت قرآن و عترت، دانش‌آموزان را به این وادی هدایت کنند. قرآن صدر همه گفتمان‌های انقلاب اسلامی است، الحمدلله به برکت وجود شما معلمان معزز و اولیای گرامی دانش‌آموزان هر روز بیشتر از روز قبل به بحث قرآن و عترت علاقه‌مند می‌شوند.

وی ضمن ارائه گزارش از دستاوردهای قرآنی شهر تهران، بیان کرد: بنده در این چند ماه اخیر که به عنوان خادم قرآن، خدمتگزار شما معلمان و دانش‌آموزان عزیز در اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران بودم، شاهد رشد صد درصدی حضور و مشارکت دانش‌آموزان در مسابقات قرآن، عترت و نماز شهر تهران در سطح آموزشگاه بودیم؛ به طوری امسال ۱۱۶ هزار دانش‌آموز تهرانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند که البته این آمار همچنان ایده‌آل ما نیست، چراکه یکی از اهداف اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران، حضور و مشارکت تمامی دانش‌آموزان یک مدرسه در مسابقات قرآنی است که براساس برنامه‌ریزی ما در سال تحصیلی آینده این موضوع مورد اهتمام جدی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقات قرآن، عترت و نماز در سطح آموزشگاه در دو مرحله مجازی و حضوری با رقابت پرداختند که ماحصل رقابت دانش‌آموزان قرآنی شهر تهران، کسب ۱۱‌ رتبه قرآنی در مرحله کشوری شد. با این اوصاف، از آنجاکه شهر تهران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام شناخته می‌شود و دارای ظرفیت‌های بسیاری زیادی است، این آمار باید در سال آینده بیشتر شود که انشالله با برنامه‌‌ریزی‌های صورت‌گرفته در این امر، شاهد رشد چشمگیری در رویداد مسابقات قرآن، عترت و نماز هم در سطح فرهنگیان و هم در سطح دانش‌آموزان باشیم.

این مقام مسئول با اذعان براینکه در سال تحصیلی ‌پیش‌رو به همت شما همکاران عزیز اقدامات و تحولات عمیقی در بحث قرآن، عترت و نماز شهر تهران رقم خواهد خورد، بیان کرد: باتوجه به اهمیت مباحث قرآنی در زندگی ما، در سال تحصیلی پیش‌رو بایستی دانش‌آموزان بیشتری را در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت دهیم و تمام مدارس را در معرض بارش نور قرآن و اهل‌بیت قرار دهیم؛ چراکه این مسئله یکی از مسائل ذاتی ماست. خداوند در قرآن کریم با بیان این آیه که ٱلَّذِینَ إِن مَّکَّنَّـٰهُمۡ فِی ٱلۡأَرۡضِ أَقَامُواْ ٱلصَّلَوٰةَ وَءَاتَوُاْ ٱلزَّکَوٰةَ وَأَمَرُواْ بِٱلۡمَعۡرُوفِ وَنَهَوۡاْ عَنِ ٱلۡمُنکَرِۗ وَلِلَّهِ عَٰقِبَةُ ٱلۡأُمُورِ  به ما معلمین توانایی و مکنت بخشید تا نسل جوان توسط ما قرآن و نماز را بیاموزند، از این جهت این مسئله باید با جدیت امسال توسط تمامی معاونین پرورشی در مناطق ۱۹گانه شهر تهران پیگیری شود.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از تعامل و همکاری معاونین پرورشی، کارشناس مسئولان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز مناطق ۱۹گانه شهر تهران گفت: انصافا در سال تحصیلی گذشته تمامی مناطق شهر تهران با توجه به هجمه‌های کاری، همکاری و تعامل بسیار خوبی با اداره‌کل جهت برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌های قرآنی داشتند و خدا را بابت این همکاران انقلابی، متدین و قرآنی که در همه تنگناهای سخت و طافت‌فرسا یار و یاور ما بودند، شاکریم.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ضمن قدردانی برگزیدگان حوزه فرهنگی و دانش‌آموزی در کسب رتبه‌های قرآنی اظهار کرد: امروز به برکت وجود برگزیدگان قرآنی، توفیقی حاصل شد تا باری دیگر گرد هم جمع شویم و ضمن قدردانی، تجلیل و تقدیری را در حد بضاعتمان از این نخبگان قرآنی انجام دهیم. انشالله بتوانید با رویکرد قرآنی و سرلوحه قرار دادن قرآن در زندگی خود، به بهترین سرباز برای منجی عالم بشریت، حضرت ولیعصر (عج) تبدیل شوید و زمینه‌سازی ظهور قطب عالم امکان حضرت بقیع‌الله الاعظم را فراهم کنید. در سال تحصیلی پیش‌رو بنا داریم تا جشنواره‌ای را با عنوان خاتم تا خاتم یعنی از خاتم انبیا تا خاتم اوصیا حضرت محمد مصطفی سلام‌الله علیها برگزار کنیم که انشالله جزئیات آن اعلام خواهد شد.

 

خبرنگار : عطیه چوپانی عکاس : دریافتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار