معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران:

اردوهای دانش‌آموزی بهترین زمینه فعالیت‌های تربیتی است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۴ ضمن تاکید بر اینکه اردوهای دانش‌آموزی بهترین زمینه فعالیت‌های تربیتی است، افزایش احساس مسئولیت پذیری و تمرین آن درحین یک اردوی مفرح را از مهمترین اهداف تربیتی اردوی دانش‌آموزی دانست.

کد مطلب: ۱۴۹۹۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای دانش‌آموزی بهترین زمینه فعالیت‌های تربیتی است

جلسه توجیهی اعزام دانش‌آموزان منتخب مدارس متوسطه دوره اول آموزش و پرورش منطقه ۴ به سی و چهارمین دوره از اردوهای متمرکز شهر تهران با حضور سید جواد فیاضی، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، دانش‌آموزان و اولیا آن‌ها به میزبانی اندیشکده تحول برگزار شد.

سید جواد فیاضی در این نشست هدف از تأثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در قالب اجرایی، قرارگیری دانش‌آموزان و مخاطبان در چارچوب نظام و انقلاب اسلامی است و همواره نوع نگاه حاکمیت و دولت به حوزه معاونت فرهنگی، خط مشی‌ها و امور اجرایی را تعیین کرده است.

فیاضی با اشاره به اینکه با اصالت‌بخشی به موضوع تزکیه، نگاه ویژه‌ای به حوزه تربیتی داریم، عنوان کرد: امروز نگاه به جریان تربیتی مثبت و سازنده است و مرمت و احیای این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی شناخت کامل از خصوصیات دانش آموزان را اولین قدم در برنامه‌های تربیتی و پرورشی دانست و گفت: برای اینکه مخاطب را بر معیار و مسیر طراحی شده نظام مقدس جمهوری اسلامی سوق دهیم باید تفکر و اندیشه او را بشناسیم چراکه در حوزه تربیتی با مخاطبی سرو و کار داریم که در لحظه می‌تواند تصمیمات مختلفی بگیرد.

فیاضی با اشاره به اینکه مشخصات نوجوان امروز با توجه به امکانات، توانمندی‌ها دسترسی‌ها و شرایط اجتماع متفاوت است، ادامه داد: سطح و عمق شناخت نوجوان امروز در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی قابل بررسی بوده و عواملی مثل احساس شادی و تعلق خاطر برای توفیق در طراحی اجرای برنامه‌های تربیتی مهم است.

وی با تاکید بر اینکه باید نیروی انسانی را بشناسیم و نسبت به توانمندسازی آن اقدام کنیم، عنوان کرد: تا زمانی که متخصص نداشته باشیم و از توانایی مواجهه با دانش‌آموز با هر تفکر و دیدگاهی برخوردار نباشیم فعالیت‌ها اثرگذار نیست و باید مقتضیات خاص در برنامه‌های فرهنگی و هنری گنجانده شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۴ با اشاره به اینکه شهر تهران از لحاظ امکانات مورد نیاز دانش‌آموزان در حوزه پرورشی، از فضاهای کافی برخوردار نیست، تصریح کرد: تقاضا داریم در بحث مولدسازی فقط آموزشگاه را مد نظر قرار ندهند؛ چراکه ما به بحث مدرسه‌سازی می‌پردازیم اما به فضاهای تربیتی نپرداخته‌ایم.

وی با بیان اینکه بهترین و مناسب‌ترین زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری بسته تربیتی اردو و اردوگاه است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های امروز به غیر از آموزش رسمی، فعالیت‌های پرورشی و تکمیل‌کننده برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

خبرنگار : محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار