استقرار 1500 موکب در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران

تهران (پانا) - آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با شعار «لشکر حسین (ع)، لشکر قدس» از میدان آیینی امام حسین(ع) آغاز شد و تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۴۹۶۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
استقرار 1500 موکب در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران

آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با شعار «لشکر حسین(ع)، لشکر قدس» دقایقی قبل و همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان از میدان آیینی امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز شد. شرکت‌کنندگان در مراسم امروز پس از قرائت زیارت شریف اربعین به راهپیمایی آیینی به سمت حرم سیدالکریم می‌پردازند.

در این مسیر چند کیلومتری، ۱۵۰۰ موکب در قالب ۴۵۰۰ غرفه مستقر شده و در حال ارائه خدمت هستند. همچنین امسال هم مانند سال‌های گذشته نوجوانان سازمان دانش‌آموزی و رسانه دانش‌آموزی خبرگزاری پانا در قالب موکب عشاق الحسین به ارائه خدمات به زائران می‌پردازند و این نوجوانان اعضای سازمان دانش‌آموزی هستند که در سال‌های گذشته، تجربه‌های خوبی در برگزاری مراسم و آیین‌های مذهبی و ملی داشته‌اند.

همچنین در مسیر پیاده‌روی ۲۰۰ موکب به‌صورت خانوادگی ثبت‌نام و در این مراسم شرکت کرده‌اند و ۱۲۰ موکب نیز توسط خانواده‌های معظم شهدا اداره می‌شوند. همچنین در ۸ نقطه از مسیر پیاده‌روی، مواکب حضرت ام‌البنین(س) برای استراحت مادران حاضر در مراسم تدارک دیده شده که در این مواکب، خدمات مختلف رفاهی و فرهنگی برای مادران و کودکان‌‌ ارائه می‌شود.

ایستگاه‌های مترو که در مسیر پیاده‌روی هستند، امروز با تمام ظرفیت در خدمت زائران هستند و شرکت واحد اتوبوسرانی نیز در حال خدمت‌رسانی برای جابه‌جایی زائران است و به‌خصوص در پایان مراسم به شرکت‌کنندگان در خصوص عزیمت از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به مبادی مرکزی شهر خدمت‌رسانی می‌کند.

خبرنگار : محمدمهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار