معاون آموزش ابتدایی منطقه ۵ تهران:

هدف از اجرای آزمون پیشرفت تحصیلی جهش، توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی منطقه ۵ تهران، در بازدید از برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی جهش در مدارس منطقه، هدف از اجرای این آزمون را رعایت عدالت آموزشی و توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۴۹۵۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف از اجرای آزمون پیشرفت تحصیلی جهش، توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان است

آزمون پیشرفت تحصیلی جهش برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مدارس منطقه ۵ تهران، آغاز شده است. این آزمون‌ها که از روز شنبه ۲۷ مردادماه شروع و تا چهارشنبه ۳۱ مردادماه ادامه خواهد داشت، فرصتی را برای دانش‌آموزان مستعد فراهم می‌کند تا با گذراندن دو پایه تحصیلی در یک سال، دوران تحصیل خود را کوتاه‌تر کرده و به مقاطع بالاتر دست یابند.

عباس استاد هاشم؛ معاون آموزش ابتدایی منطقه ۵ تهران در این خصوص اظهار کرد: هدف از اجرای این آزمون، رعایت عدالت آموزشی و توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان است. در این روش، دانش‌آموزانی که توانمندی و استعداد لازم را دارند، می‌توانند به جای طی کردن مسیر تحصیلی معمول، به صورت جهشی تحصیل کنند. این جهش تحصیلی برای پایه‌های مختلف ابتدایی، شامل کلاس اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم دبستان انجام می‌شود.

در این دوره از آزمون‌ها، تعداد ۵۰ نفر از دانش‌آموزان در آزمون پیشرفت تحصیلی شرکت کرده‌اند. نتیجه این آزمون‌ها می‌تواند تأثیر قابل توجهی در تصمیم‌گیری‌های تحصیلی آنان داشته باشد و مسیر تحصیلی آنها را در آینده تعیین کند. 

این برنامه بخشی از تلاش‌های آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران برای تقویت و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان و فراهم کردن شرایطی عادلانه‌تر برای رشد و توسعه فردی آنهاست.

خبرنگار : سمیه خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار