مسئول خبرگزاری پانا شهر تهران گفت:

انعکاس فعالیت‌های آموزش و پرورش در سطح کشور از سیاست‌های شاخص خبرگزاری دانش‌آموزی پانا است

خبرگزاری پانا بهانه‌ای برای آماده‌سازی دانش‌آموزان جهت مقابله با توطئه‌های دشمنان است

تهران (پانا) - مسئول خبرگزاری پانا شهر تهران با تأکید براینکه انعکاس فعالیت‌های آموزش و پرورش در سطح کشور از سیاست‌های شاخص خبرگزاری دانش‌آموزی پانا است، گفت آموزش‌و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی با در اختیار داشتن خبرگزاری پانا می‌تواند در زمینه ارتقای سطح تفکر و سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان در جامعه فعال باشد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
انعکاس فعالیت‌های آموزش و پرورش در سطح کشور از سیاست‌های شاخص خبرگزاری دانش‌آموزی پانا است

محمدصادق نوری‌تبار در گفت‌وگو با پانا ضمن  تبریک روز خبرنگار به همه امانتداران و طلایه‌داران جبهه خبر و رسانه با تأکید براینکه خبرنگاران از دیرباز در رسالتی استثنایی و تکریم برانگیز، به عنوان وجدان بیدار و ذهن آگاه،  نقشی ماندگاری را در جامعه ایفا کردند، گفت: «تاثیر و نقش رسانه در دنیای امروز بر هیچ کس پوشیده نیست؛ چراکه رسانه‌ها می‌توانند به عنوان بازوان قدرتمند هر سازمان نقش مهمی را در پیشرفت جامعه ایفا کنند و در حقیقیت خبرنگاران تلاشگران عرصه جهاد تبیین و منعکس کننده واقعیت‌های جامعه هستند. به اعتقاد من خبرنگاران ما سربازان خط مقدم هستند که فعالیت هنرمندانه و صادقانه آن‌ها برای بیان توانمندی‌های کشور در عرصه کنونی توانسته موج امید، خودباوری و اعتماد را به جامعه تزریق کند.»

وی با اذعان بر نقش مهم خبرگزاری پانا در عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی خاطرنشان کرد: «اکنون با تحولات ایجاد شده در خبرگزاری پانا، انعکاس صحیح اخبار و اطلاعات از سوی این خبرگزاری به آگاهی و دانش مردم در موضوعات مختلف افزوده است. در این میان آموزش‌و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی با در اختیار داشتن خبرگزاری پانا می‌تواند در زمینه ارتقای سطح تفکر و سواد رسانه‌ای در جامعه فعال باشد و  درس تفکر سواد رسانه‌ای را به طور کامل عملیاتی نمایند. در حقیقت پانا بهانه‌ای برای آماده‌سازی دانش‌آموزان جهت مقابله با توطئه‌های دشمنان است.»

نوری تبار با تأکید براینکه انعکاس فعالیت‌های آموزش و پرورش در سطح کشور از سیاست‌های خبرگزاری دانش آموزی پانا است، اظهار کرد: «مهم‌ترین رسالت خبرگزاری پانا، مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان است. این خبرگزاری به عنوان یک خبرگزاری دانش‌آموزی، علاوه بر رسالت اطلاع‌رسانی، مسئولیت آموزش خبرنگار را نیز برای انعکاس فعالیت‌های آموزش و پرورش در سطح کشور برعهده دارد. خبرگزاری پانا با آموزش‌های کاربردی، دانش‌آموزان را صرفاً با ساختار خبر آشنا نمی‌کند؛ بلکه در لوای آن، سواد رسانه‌ای را در وجوه مختلف به آنها آموزش می‌‌دهد؛ چرا که مهم‌ترین بخش از سواد رسانه‌ای تجزیه و تحلیل خبر است.»

این مقام مسئول ضمن اشاره بر طرح هر مدرسه یک خبرنگار گفت: «طرح هر مدرسه یک خبرنگار پل ارتباطی میان نهاد مدرسه با گروه‌های اجتماعی مرتبط با جامعه است. اخبار و رویدادهای مدارس در سر خط خبرهای بزرگترین خبرگزاری‌های جهان امروز است، از این‌رو آموزش خبرنگاری و روابط عمومی‌ها گامی موثر در جهت شناسایی و پرورش استعدادها است که در اجرای برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه می‌تواند موثر باشد. روابط عمومی‌ها و خبرنگاران مدرسه با این طرح می‌توانند در تعالی، پیشرفت، سلامت جسم و جان خانواده‌ها و دانش‌آموزان و همه‌ی مردم سهیم باشند، از این‌رو طرح هر مدرسه یک خبرنگار با تعامل و همکاری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در تمامی مناطق پایتخت به خوبی اجرا شده‌است و دانش‌آموزان تربیت‌‌یافته در این طرح به خوبی درراستای تحقق اهداف خبرگزاری پانا فعالیت می‌کنند.»

وی ادامه داد: «دانش‌ آموزانی که در این دوره‌های آموزشی شرکت کردند باید در مدارس خودشان، زیر شاخه‌‌های خبرنگاری را ایجاد کنند و افراد علاقه‌‌مند و با استعداد در زمینه خبرنگاری و حتی عکاسی را با راهنمایی‌های مدیر، معاون و مربی پرورشی مدرسه شناسایی کرده و اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهند. دانش‌آموزان نیز در این پروسه نیاز به یک بسته اطلاعاتی بیشتر و پایه ای تر دارند که انتقال و آموزش این موضوع بر عهده سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا است و برگزاری دوره‌های آموزشی و پیگیری دانش‌آموزان در بحث‌های تخصصی رسانه، راه تحقق آن به حساب می‌آید.»

نوری‌تبار خبرگزاری پانا را فرصتی جهت آشنایی دانش‌آموزان با دنیای رسانه دانست و گفت: «امروزه بسیاری از خبرنگاران حرفه‌‌ای، کار خود از پانا شروع کرده‌اند و مشخصه بارز تمام آنها منصف بودن در انعکاس اخبار و تحلیل دقیق رویدادهاست.»

مسئول خبرگزاری پانا شهر تهران با اذعان براینکه  پانا نقش مهمی در رشد استعداد دانش‌آموزان دارد، افزود: «خبرگزاری پانا در بحث نوع نگاه به حرفه خبرنگاری، یک تفاوت با سایر رسانه‌ها دارد. اولویت پانا در انعکاس اخبار بیشتر از اینکه نشر یک خبر باشد، آموزش و تربیت خبرنگاری و روحیه مسئولیت پذیری و مطالبه‌گری خبرنگار است. در بسیاری از مکان‌ها از دانش‌آموز به عنوان وسیله‌ای برای منعکس‌کردن فعالیت‌ها و گزارش عملکرد خود استفاده می‌کنند؛ اما در پانا شخصیت خبرنگار، رشد استعداد و توانایی وی دارای اهمیت است، از این‌رو تا حد ممکن دانش‌آموزانی را که علاقمند باشند کمک و راهنمایی می کنیم که بتوانند فعالیت خوبی داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار