سعید جلیلی:

بلوغ سیاسی تابعی از فرهنگ جامعه است

تهران (پانا) - سعید جلیلی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های انقلاب، پایین آمدن سن بلوغ سیاسی است، گفت بلوغ سیاسی، تابعی از فرهنگ جامعه است.

کد مطلب: ۱۴۹۳۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
بلوغ سیاسی تابعی از فرهنگ جامعه است

سعید جلیلی، سیاستمدار و عضو شورای روابط خارجی در نشست صمیمانه با دانش‌آموزان درباره 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: 8 سال دفاع مقدس، دوران بسیار پرشکوهی بود که در این دوران حدود ۳۰۰ هزار دانش‌آموز داوطلب بودند و حضور داشتند. ۳۶ هزار نفر از دانش‌آموزان، شربت شهادت را نوشیدند که این نشان‌دهنده وظیفه‌شناسی، مسئولیت‌پذیری و بادرایت بودن این دانش‌آموزان است.

جلیلی با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از خاصیت‌ها و ویژگی‌های انقلاب این است که سن بلوغ سیاسی را زودرس کرد و در واقع بلوغ سیاسی، یک بلوغ ژنتیکی نیست و تابعی از فرهنگ جامعه است.

وی افزود: هر چقدر جامعه دقیق، قوی و عمیق‌تر باشد به تبع آن جوانان و نوجوانان جامعه برای نقش‌آفرینی، حضور و تاثیرگذاری در عرصه سیاست آماده‌تر می‌شوند. اگر جوانان و نوجوانان سیاسی‌تر باشند به نفع آن‌ها و جامعه است.

جلیلی به دانش‌آموزان توصیه کرد: دانش‌آموزان باید بدانند چه مبناهایی صحت دارند، کدام راه صحیح و کدام غلط است، تاریخچه و گذشته دولت سایه چیست و همچنین سایه‌به‌سایه، تحولات کشور را دنبال کنند و به دنبال پیشرفت جامعه باشند.

خبرنگار : دانش‌آموز: هستی قندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار