نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

ارمغان پوشش صحیح در جامعه، سلامت اجتماعی است

الهیان: ملاک و معیار در بحث پوشش رعایت قانون است/ رعایت پوشش در جامعه باعث حفظ صیانت دختران است

تهران (پانا) - زهره الهیان نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و دبیر کل جمعیت اعتلای انقلاب اسلامی، درباره اهمیت حفظ پوشش بانوان و حجاب اجباری یا الزامی توضیح داد و اظهار کرد ارمغان پوشش صحیح در جامعه، سلامت اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۴۹۰۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ارمغان پوشش صحیح در جامعه، سلامت اجتماعی است

زهره الهیان نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و دبیر کل جمعیت اعتلای انقلاب درباره حجاب در گفت و گو با پانا گفت: واقعه گوهرشاد یادآور سال‌های دیکتاتوری رضاخان و کشتار معترضین است در واقع این حادثه، پروژه کشف حجاب در ایران را نمایان می‌کند و نشان از اوج اتصال ملت ایران به مبانی ناب فرهنگ اسلام دارد. اهمیت به فرهنگ پوشش نشان از  بود عفاف و حجاب که از ارزش های تاریخ این مرز و بوم هست می‌باشد .

وی ادامه داد: قاعده ارزشمند بودن عفاف و حجاب می‌تواند الهام بخش برای دختران ما باشد تا با مطالعه و تحقیق در تاریخ این مرز و بوم و مطالعه عمیق در مبانی ناب فرهنگ دینی ایرانی اسلامی اطلاعاتی دقیق‌تر داشته باشند.

الهیان اظهار کرد: در واقع دختران و بانوان باید به لحاظ فکر و اندیشه در قلب‌ها و ذهن خود از دین اسلام الگویی زیبا بسازند و داشتن این الگو، بتوانند طلایه دار و پرچم دار حجاب بانوی ایرانی باشند. 

وی در پاسخ به اینکه چرا نوجوانان باید حجاب خود را رعایت کنند، گفت: رعایت پوشش در جامعه باعث صیانت از دختران ما و سلامت روحی، روانی و سلامت معنوی آن‌ها خواهد شد. به نوعی ارمغان پوشش صحیح، سلامت اجتماعی است که برای حفظ بنیان خانواده، چارچوب‌ها، حریم دختران و حفظ ارزش‌ها است. قاعده حجاب و پوشش می‌تواند در واقع حافظ ارزش‌ها باشد و یکی از این ارزش‌ها، حفظ حریم افراد است. 

الهیان درباره آشنایی نوجوانان با فرهنگ حجاب و عفاف گفت: آشنایی با فرهنگ عفاف در واقع آشنایی با فرهنگ، اخلاق و البته فرهنگ اصیل ایران است. آشنا شدن نوجوانان با ارزش‌های این فرهنگ غنی با یک حرکت مردمی همه جانبه انجام می‌گیرد تا در این مسیر آشنایی، نسل جوان و نوجوانان ما و دختران این مرز بوم با ارزش والایی که عفاف و حجاب دارد روبه رو شوند.

وی عنوان کرد: ما در حیطه اختیارات و اثرگذاری که داریم باید بتوانیم نوجوانان را با ضرورت و پوشش برمبنای فرهنگ‌ایرانی اسلامی آشنا کنیم. حفاظت و صیانت از این فرهنگ پوشش جزء مهم‌ترین کارهای ما است.

الهیان درباره اینکه آیا حجاب اجباری تاثیری برروی نوجوانان دارد، گفت: بهتر هست به جای کلمه حجاب اجباری از عبارت حجاب الزامی استفاده کنیم رعایت پوشش بر اساس فرهنگ اسلامی در قانون ما آمده و این در واقع مقوله رعایت قانون است و ضرورت دارد و همه جوامع به رعایت قانون پایبند هستند بنابراین ملاک و معیار در بحث پوشش رعایت قانون است.

خبرنگار : سارا بتولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار