معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

مهم‌ترین رویکرد آموزش‌و‌پرورش در استخدام فرهنگیان، تربیت نیروی تراز انقلاب است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر ارزیابی‌های چندجانبه، تخصصی و جذب بهترین‌ها در سنجش داوطلبان، تربیت نیروی تراز انقلاب را مهم‌ترین رویکرد و سیاست آموزش و پرورش در جذب و استخدام فرهنگیان جدیدالورود عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۱۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین رویکرد آموزش‌و‌پرورش در استخدام فرهنگیان، تربیت نیروی تراز انقلاب است

دوره توانمندسازی ارزیابان مشاغل کیفیت‌بخشی در‌ راستای ارزیابی توانمندی‌ها و تشخیص میزان قابلیت‌های داوطلب حرفه‌ معلمی با رویکرد سیاست‌های تحولی آموزش و پرورش در ارزیابی از فرآیند‌های جذب و استخدام فرهنگیان جدیدالورود با حضور علیرضا کریمیان (مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران)، سید‌احمد موسوی (معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران)، علیرضا گیلانی (معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران) و جمعی از ارزیابان مناطق ۱۹گانه پایتخت در دبیرستان نرجس منطقه ۶ برگزار شد.

سید‌احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در این نشست ضمن تأکید بر اینکه ارزیابی‌های چندجانبه، تخصصی و جذب بهترین‌ها مهم‌ترین رویکرد و سیاست آموزش و پرورش در جذب و استخدام فرهنگیان جدیدالورود است، گفت: در ارزیابی ورودی‌های جدید آموزش و پرورش، سعی داریم با شیوه‌ای نوین، سنجش داوطلبان را دنبال کنیم. دراین راستا به جهت نوسازی فکری و تربیت نیروی تراز انقلاب، ابتدا باید با رویکرد حرفه‌ای و تخصصی به جذب نیروی ماهر و توانمند بپردازیم؛ چراکه یکی از اصلی‌ترین اهداف این حوزه، جذب نیروی انسانی با رویکرد حرفه‌ای و تخصصی است.

وی ادامه داد: از آنجا که سنجش صلاحیت پایه معلمی در ابعاد عمومی، حرفه‌ای و تخصصی به عنوان یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارای اهمیت است، افرادی شایسته و توانمند باید ارزیابی معلمان جدیدالورود را برعهده بگیرند. بر همین اساس، تشکیل کارگاه آمورش ارزیابان از اولویت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران به شمار می‌رود تا مصاحبه معاونین پرورشی امسال وجه تمایزی نسبت به گذشته که به شکل سنتی صورت می‌گرفت، داشته باشد.

موسوی با تأکید بر اینکه مراحل مصاحبه با هدف کشف استعدادهای برتر و سرمایه‌های انسانی و آینده‌ساز نظام تعلیم و تربیت بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: شهر تهران ۲۵۰ ارزیاب را برای تایید صلاحیت معلمان جدیدالورود در نظر گرفته که در این دوره به عنوان ارزیابان تخصصی در 3 روز، آموزش دیده و در پایان پس از برگزاری آزمون به عنوان ارزیابان تخصصی در ۱۴ مرکز سنجش، کار ارزیابی را انجام می‌دهند. باتوجه به هم‌اندیشی ‌و هم‌افزایی‌های صورت‌گرفته، ارزیابان در ۲ دوره ۳ روزه تحت نظر اساتید مجرب آموزش می‌بینند. دوره اول در ۲۸، ۲۹ و ۳۰ خرداد‌ و دوره دوم در ۲، ۳ و ۴ تیر در منطقه ۶ برگزار می‌شود. علاوه بر این یک دوره یک‌روزه بازآموزی نیز برای ارزیابان دوره‌دیده در ۱۲ تیر برگزار خواهد‌ شد. از روز شنبه ۲ تیر، ارزیابان عمومی آموزش‌دیده در مراکز، کار ارزیابی را آغاز خواهند‌ کرد.

این مسئول ضمن اشاره به شاخص‌های ارزیابی معاونان پرورشی خاطرنشان کرد: ارزیابی توانمندی‌ها و تشخیص میزان قابلیت‌های داوطلب حرفه‌ معلمی، شناخت میزان انگیزه علاقه‌مندی داوطلب حرفه معلمی، تعیین توانایی، قابلیت جسمی و روانی داوطلب برای حرفه معلمی شهر تهران از شاخص‌های ارزیابی برای جذب ۸۴۷ نفر نیروی پرورشی و تربیت‌بدنی است. که جمعا ۴۹  نیروی مشاور، ۲۴۲ مربی امور تربیتی و سبک زندگی، ۳۶۸ مربی امور تربیتی و مشاوره و ۱۸۸ مربی تربیت‌بدنی و سلامت به بدنه پرورشی تزریق خواهند شد. 

وی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شایسته‌ترین‌ها باید جذب آموزش و پرورش شوند، افزود:‌ امیدواریم در نهایت، خروجی کار منجر به جذب نیروهای کارآمد به سیستم آموزش و پرورش باشد تا شاهد تحقق انتظارات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر اهمیت بررسی کیفیت برگزاری آزمون‌‌های استخدامی گفت: با توجه به نقش معلمان در پیشرفت همه‌جانبه کشور، جذب عادلانه معلمان شایسته همواره یکی از تاکیدات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و یکی از مطالبات جامعه بوده‌است. از این رو در دوره جدید جذب و استخدام معلمان، کیفیت‌بخشی و جذب معلمان کیفی در دستور کار قرار گرفته و امسال این فرآیند، تفاوت‌های قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته داشته و با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود.

پس از برگزاری آزمون کیفیت‌بخشی ۱۸۵۹ یعنی 3 برابر ظرفیت در مراحل مصاحبه و آزمون عملی شرکت خواهند کرد و در پایان ۸۴۷ نفر جذب می‌شوند.

خبرنگار : عطیه چوپانی عکاس : عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار