مدیر هنرستان نمونه دولتی آزادی فلسطین:

درخشش هنرستان آزادی فلسطین در مسابقات دانش‌آموزی

کسب مقام اول المپیاد شایستگی محور توسط مسیحا زرگری

تهران (پانا) - مدیر هنرستان نمونه دولتی آزادی فلسطین با عنوان این مطلب که تعلیم و تربیت به یک میزان دارای اهمیت هستند، از درخشش ۱۴ هنرجوی این هنرستان در مسابقات قرآن و عترت منطقه و استان و نیز کسب مقام اول یک هنرجو در المپیاد شایستگی محور خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۹۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
درخشش هنرستان آزادی فلسطین در مسابقات دانش‌آموزی

غلامحسین برزگر مدیر هنرستان نمونه دولتی آزادی فلسطین آموزش و پرورش منطقه ۷ ضمن محکوم کردن جنایات هولناک رژیم صهیونیستی برعلیه مردم مظلوم فلسطین و غزه در خصوص چگونگی برنامه‌ها و فعالیت‌های هنرستان در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: از آنجایی که مدیریت یک مجموعه حاصل تجمیع کارهای مختلف علمی، فرهنگِی، مهارتی، بهداشتی و غیره می‌باشد لذا لازم است که در انتخاب عوامل اجرایی و توجیه هر کدام در ابتدای سال تحصیلی  حتی قبل از شروع سال تحصیلی اقدامات لازم انجام گیرد. سپس شناسایی توانمندی هنرجویان و همکاران در حیطه‌ها و رشته‌های مختلف باید در طول سال تحصیلی به درستی انجام پذیرفته و جهت‌دهی شود. همچنین پاسخ دادن به بخشنامه‌ها در زمان مقرر به صورت یک کار تیمی حائز اهمیت است. جلسات هفتگی با تمامی عوامل اجرایی و رصد کردن تمامی کارها و پیگیری آنها از اهمیت به سزایی برخوردار است، نکته مهمتر اینکه اهرم ترغیب و تشویق به صورت‌های مختلف برای همکاران و هنرجویان سرآمد و فعال می‌تواند در تسریع کارها اثر بخش باشد.

برزگر در خصوص نحوه آشنایی و معرفی دانش‌آموزان با مسابقات مختلف علمی، فرهنگِی، مهارتی، ورزشی، هنری و غیره گفت: ابتدا لیست توانمندی‌ها تا هفته اول مهر ماه به صورت فرد به فرد یا حضور در کلاس‌های درس صورت می‌پذیرد و آنگاه پس از وصول بخشنامه‌های مربوطه اطلاع‌رسانی در گروه‌های مجازی برای هنرجویان و الدین صورت گرفته و همچنین در صبحگاه مشترک بخشنامه مربوطه تبیین می‌شود و نیز در صورت لازم به صورت کلاس به کلاس اطلاع‌رسانی و پیگیری‌های لازم صورت می‌پذیرد.

وی در ادامه افزود: در مسابقات مهارتی ابتدا در سه رشته، شش نفر مشخص شده و این نفرات در مسابقات مدرسه‌ای شرکت کرده و از بین این سه نفر که از منتخبین مدرسه بودند یک نفر از رشته تاسیسات مکانیکی بعداز موفق شدن در مرحله منطقه، در مرحله استانی نیز حائز رتبه ممتاز شد. در رشته‌های قرآن، عترت و نماز  هم بعداز اطلاع‌رسانی و برگزاری آزمون مدرسه‌ای حدود ۶۰ نفر به عنوان منتخب در مرحله منطقه‌ای شرکت کرده که از این تعداد ۱۴ نفر  در مرحله منطقه حائز رتبه شده و تعدادی از آنها به مرحله استانی صعود کردند که از آن تعداد ۴ نفر توانستند در مسابقات استانی عناوین و مقام‌های مختلفی کسب کنند که اسامی و رشته‌های آنها در پوستر زیر به طور کامل آمده است.

غلامحسین برزگر در خصوص چگونگی ترغیب، تشویق و هدایت دانش‌آموزان در این مسابقات عنوان کرد: ان شاءالله طبق سنوات گذشته روزی را مشخص خواهیم کرد جهت دعوت از تمامی برگزیدگان رتبه‌های علمی، مهارتی، قرآنی، ورزشی، فرهنگی، هنری و فعالان ویژه در طول سال تحصیلی و تقدیم لوح تقدیر و هدایایی در حد بضاعت هنرستان و ارسال فیلم و عکس‌ها در گروه‌های مختلف والدین و هنرجویان جهت تشویق مضاعف این افراد و ترغیب سایر افراد برای شرکت در دوره‌های بعدی؛ همچنین در برنامه سال آینده نیز تدبیر شده که ترجیحا از عزیزانی که رتبه‌های برتر مسابقات را دارا هستند برای هدایت و مشاوره افراد علاقمند، استفاده شود.

در ادامه غلامرضا عبدالهی معاون پرورشی هنرستان نمونه دولتی آزادی فلسطین ضمن تسلیت شهادت امام جواد علیه السلام و همچنین شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانشان راجع به چگونگی مسابقات دانش‌آموزی عنوان کرد: در این مسابقات درسته که هنرجو در مسابقه شرکت می‌کند و با مهارتی که به دست آورده رتبه کسب می‌کند اما فراهم کردن بستر مناسب علمی و عملی برای ایشان از طرف هنرستان و استفاده از تجارب هنرجویان موفق دوره‌های قبلی مسابقات، استفاده از تجارب دبیران در دروس کارگاهی و تلاش و جدیت هنرجو می‌تواند در موفقیت ایشان ثاثیر بسزایی داشته باشد.

سپس مسیحا زرگری هنرجوی تأسیسات مکانیکی که در المپیاد شایستگی محور در شهر تهران مقام اول را کسب کرده، اظهار کرد: بنده با تجربه‌ای که به دست آوردم در بازار کار و مطالعه کتاب‌های غیر درسی که کمک زیادی به افزایش دانسته‌های بنده کرده توانستم مقام اول المپیاد تاسیسات مکانیکی رو کسب کنم، اما با برنامه‌ریزی‌های متوالی که کجا و چه طور می‌توان تجربه کار کردن و یاد گیری اصولی تاسیسات رابه دست آورد و نیز با تلاش و پذیرش هرسختی در راه و با تعقل درست و عمل کردن نسبت به سختی‌ها می‌توان هر مسیری را برای خود هموار کرد. 

وی افزود: پیشنهاد من برای دوستان و هم نسل‌های خودم که در این مسیر هستند؛ این است که کنار ادامه تحصیل فکر کسب تجربه کاری و آینده نگری هم باشند. ایجاد زمینه‌های شغلی برای نوجوانان که می‌خواهند ورود به بازار کار داشته باشند، تاسیسات یکی از پایه‌ها و مهم‌ترین رشته های مکانیک هست که باید تلاش فردی و تجربه خوبی داشته باشید که تاثیر به سزایی روی موفقیت چه تو مراحل شغلی و چه بازار کار دارد.

امتحانات

خبرنگار : عرفان نوری تبار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار