پژوهشگر حوزه نوجوان:

نوجوانان، خلأ درک نشدن را بسیار حس می‌کنند

تهران (پانا) - یک پژوهشگر و فعال حوزه تربیت نوجوان، درک نشدن درست برخی نوجوانان را خلأ بسیار بزرگی در این برهه حساس از زندگی آن‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۹۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
نوجوانان، خلأ درک نشدن را بسیار حس می‌کنند

محمدرضا یاری‌پور در گفت‌و‌گو با پانا خاطرنشان کرد: «نوجوانان به خاطر مقطع زمانی بسیار برجسته و مهمی که در حال گذراندن آن هستند به درستی توسط بزرگ‌تر‌ها درک نمی‌شوند و همین امر، خلاء بسیار بزرگی در زندگی آن‌ها ایجاد می‌کند که نوجوانان با آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستند.»

یاری‌پور با بیان اینکه خلاء وجود برنامه‌ای برای مدیریت احساسات نوجوانان به درستی است، اظهار کرد: «نوجوانان امروز، روزانه در معرض هزاران هزار داده و اطلاعات نادرست قرار گرفته‌اند که کاملا غلط هستند. به همین دلیل نوجوانان در دنیای امروز، منبع کاملا درست و قابل اعتمادی ندارند که با خیال راحت به آن اتکا کنند، منبعی که واقعیت و راستی را چون آیینه همانطور که هست، منعکس کند و عیان سازد.»

وی افزود: «برای آنکه انتظارات خودمان در حوزه نوجوان را برآورده کرده باشیم، برخی اقداماتی انجام دادیم که در این حوزه موثر و مفید واقع شده است. تشکیل کارگروه‌های تخصصی تحقیق و پژوهش در حوزه دغدغه نوجوانان، کارگروه تخصصی پاسخ به سوالات و شبهات نوجوانان و جلسات در محضر قرآن کریم حول مفاهیم تربیتی و اعتقادی به‌صورت هفتگی، برخی از اقداماتی است که در حوزه نوجوان صورت گرفته و شاهد اثربخش بودن این اقدامات بوده‌ایم.»

این پژوهشگر تاکید کرد: «پس از دوران بلوغ فکری در نوجوانان، انتخابگری به شکل قابل توجه و چشمگیر در آن‌ها افزایش یافته و به همین دلیل نوجوانان نیازمند معیار و ملاک صحیحی برای انتخاب‌های خود هستند.»

وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه خانواده و محیط نوجوانان از اغنای کافی برای آموزش و تربیت صحیح در حوزه انتخابگری شایسته برخوردار نیست، گفت: «لازم است افرادی ملاک‌های صحیح انتخاب را به نوجوانان آموزش دهند. چرا که سرنوشت هر فرد را انتخاب‌های او در سنین کم‌تر معلوم می‌سازد. لذا اگر در حوزه کودک و نوجوان، کار فرهنگی صحیح و تاثیرگذار صورت پذیرد و در این حوزه سرمایه‌گذاری شود، آینده روشنی در انتظار نوجوانان خواهد بود.»

خبرنگار : دانش‌آموز: امیرعباس امن‌زاده عکاس : امیر عباس امن زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار