رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری و مشاور شهردار تهران:

هدف‌گذاری طرح شهید آرمان برای ۱۵۰ هزار دانش‌آموز

تهران (پانا) - رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری و مشاور شهردار تهران با اشاره به اینکه در شهر تهران یک میلیون و ۲۸۰ هزار دانش آموز داریم، گفت هدف‌گذاری طرح شهید آرمان تشکیل یک جامعه مخاطب ۱۵۰ هزار نفری معادل ۱۰ درصد دانش آموزان تهران است.

کد مطلب: ۱۴۷۸۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
هدف‌گذاری طرح شهید آرمان برای ۱۵۰ هزار دانش‌آموز

 حجت الاسلام و المسلمین علیرضا شیرنژاد؛ رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری و مشاور شهردار  تهران در نشست هماهنگی معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق شهر تهران و ستاد طرح شهید آرمان با محوریت اوقات فراغت و پایگاه‌های تابستانه که در سالن جلسات مجتمع ایوان ری برگزار شد، با تأکید براینکه آموزش و پرورش یکی از بخش‌هایی است که بیش‌ترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: طرح شهید آرمان یک حرکت مسجدی و مدرسه‌ای است و اقدامات این طرح شهید آرمان، حرکت‌های بسیار گران‌‍ قدر و بی‌نظیری را شکل داده است؛ چراکه برنامه‌های آن درپی یک هم‌دلی و هم‌افزایی شکل گرفته‌است.

وی با بیان اینکه برنامه اردوهای طرح شهید آرمان یک اتفاق بی‌نظیر بود، اظهار کرد: تجمع ۱۲ هزار نفری دانش‌آموزان با حضور شهید جمهور یکی اقدامات کم‌نظیر طرح شهید آرمان بود، البته بیش از ۳۰ هزار دانش آموز برای شرکت در این برنامه داوطلب بودند، اما باتوجه به محدویت مکانی ما از پذیرش بیش از ۱۲ هزار نفر دانش‌آموز معذور بودیم. شخص رئیس جمهور شهید نیز بارها از برگزاری این برنامه تقدیر کردند.

وی ادامه داد: برگزاری این برنامه‌ها و دستاوردهای گذشته نشان می‌دهد که در تابستان امسال یکی از پرشورترین برنامه‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی را شاهد خواهیم‌ بود. با وجود یک میلیون و ۲۸۰ هزار دانش آموز در شهر تهران، هدف‌گذاری این طرح، تشکیل یک جامعه مخاطب ۱۵۰ هزار نفری معادل ۱۰ درصد دانش آموزان تهران است؛ چراکه اولویت طرح تابستانه هویت‌بخشی به دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه در این دوره تابستانه به دنبال هویت بخشی به دانش آموزان هستیم، گفت: برنامه تابستانه طرح شهید آرمان در ماه‌های گذشته برنامه‌ریزی شده و مورد بررسی قرار گرفته است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه در طرح شهید آرمان به کمک آموزش و پرورش خواهیم رفت، اظهار کرد: در این مسیر فعالین مردمی در مساجد تمام مناطق تهران پای کار هستند و برای شناسایی و ظرفیت‌شناسی تجهیز اردوگاه‌های تابستانه نیز آمادگی داریم. در ستاد طرح شهید آرمان، آمادگی تأمین الزامات تابستان دانش‌آموزان  وجود دارد و کادر مدیریت شهری تهران بدون هیچ دغدغه‌ای به دنبال اجرای طرح شهید آرمان است؛ چراکه امروز در طرح شهید آرمان مشکل را به صورت ریشه‌ای پیش از بروز حل کردیم.

مشاور شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز طرح شهید آرمان در شورای شهر تهران حمایت شده است، خاطرنشان کرد: این اتفاق که برای نخستین بار رقم خورده است، حاصل زحمات و دستاوردهای طرح شهید آرمان طی یک سال گذشته است. برای رفع برخی آسیب‌های اجتماعی هزینه‌های بسیاری انجام می‌شو که اگر این هزینه را در عرصه تربیت نوجوان داشته باشیم نتیجه آن تربیت سربازان امام زمان(عج) خواهد بود. طرح شهید آرمان قابلیت تبدیل شدن به الگو و شکل‌گیری در سطح کشور را خواهد داشت که می‌تواند به عنوان یکی از مصادیق باقیات صالحات باشد.

خبرنگار : عطیه چوپانی عکاس : عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار