کارشناس آسیب‌های اجتماعی منطقه ۹ بیان کرد:

دانش‌آموزان منطقه در جشنواره نوجوان سالم پر شور حضور پیدا کردند

تهران(پانا) - کارشناس آسیب‌های اجتماعی منطقه ۹ درباره جزئیات برگزاری جشنواره نوجوان سالم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان منطقه در جشنواره نوجوان سالم پر شور حضور پیدا کردند

محمدحسین نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانش‌آموز پانا درباره هدف برگزاری جشنواره نوجوان سالم گفت: از اهداف و سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش توانمندسازی و تعلیم دانش‌آموزان برای داشتن زندگی سالم، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. به همین دلیل هر ساله با همکاری سازمان‌های مربوطه اقدام به برگزاری جشنواره نوجوان سالم می‌کند. امسال ما سیزدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم را در منطقه برگزار کردیم. 

کارشناس آسیب‌های اجتماعی منطقه ۹ به حضور فعال دانش‌آموزان منطقه در رشته‌های مختلف جشنواره نوجوان سالم اشاره کرد و افزود: به لطف خدا امسال حدود ۳۵۰ اثر در رشته‌های مختلف دریافت کردیم. در رشته‌‌های نقاشی، داستان‌کوتاه، روایت‌گری، موشن‌گرافی، نشریه دیجیتال، تولید محتوا، گرافیک، عکس با هوش مصنوعی دانش‌آموزان منطقه ۹ حضور فعالی داشتند. در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم آثار خود را به‌دست ما رساندند.

مثلث تربیتی به صورت همزمان در یک جشنواره حضور یافتند

وی از حضور والدین و فرهنگیان در جشنواره نوجوان سالم خبر داد و گفت: از ابتکارات این دوره جشنواره نوجوان سالم امکان حضور والدین دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی در رشته‌های مختلف جشنواره و ارسال آثار با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

نادعلی درباره اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم منطقه توضیح داد و افزود: اختتامیه سیزدهمین دوره از جشنواره نوجوان سالم در سطح منطقه در روز دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور دانش‌آموزان، اولیا و همکاران برگزیده در رشته‌های مختلف برگزار شد. در اختتامیه جشنواره که با حضور معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه برگزار شد، از برگزیدگان حاضر تقدیر به عمل آمد.

چرا باید در جشنواره نوجوان سالم شرکت کرد؟

کارشناس آسیب‌های اجتماعی منطقه ۹ درباره تاثیر جشنواره بر دانش‌آموزان گفت: اهمیت جشنواره نوجوان سالم در جایی مشخص می‌شود که در جشنواره علاوه بر نمایان شدن استعدادهای دانش‌آموزان در رشته‌های فرهنگی و هنری، در عین حال دانش‌آموزان با مفاهیم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مهارت‌های زندگی آشنا می‌شوند. این مهارت‌ها در زندگی روزمره‌ دانش‌آموزان تاثیر داشته و می‌توانند از مهارت‌ها و راهکارهای پیشگیرانه برای خود و دوستان‌شان استفاده کنند.

وی به افزایش شرکت کنندگان در هر دوره از جشنواره نسبت به دوره قبلی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که در این جشنواره از برگزیدگان تقدیر به عمل می‌آید اعتماد به نفس و انگیزه بیشتری برای حضور در جشنواره پیدا می‌کنند که خود مهارت‌های پیشگیرانه‌ای در زمینه آسیب‌های اجتماعی است. همچنین با توجه با تاثیر اشتیاق برگزیدگان بر گروه همسالان و همچنین دعوت شدن افراد توسط برگزیدگان باعث افزایش مخاطب هدف در این جشنواره می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار