مدیر آموزش‌وپرورش منطقه یک تهران:

تکریم علم نافع و معلم یعنی تکریم جامعه سالم

تهران (پانا) - مدیر آموزش‌وپرورش منطقه یک تهران با بیان اینکه تکریم علم نافع و معلم یعنی تکریم جامعه سالم، تحقق آن را مستلزم اهمیت دادن اقشار مختلف جامعه به فرهیختگان خود عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۹۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تکریم علم نافع و معلم یعنی تکریم جامعه سالم

به گزارش خبر گزاری پانا، محمد رضا رسولی، مدیر آموزش‌وپرورش منطقه یک تهران در نخستین شورای آموزش و پرورش شمیرانات در سال جدید با اشاره به اهمیت روز معلم، بیان کرد: فلسفه تشکیل شورای آموزش و پرورش بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش است و باید از ظرفیت این شوراها حداکثر استفاده برای رسیدگی به مسایل و مطالبات فرهنگیان به کار برده شود.

وی با بیان اینکه تکریم علم نافع و معلم یعنی تکریم جامعه سالم و  تحقق آن مستلزم این است که جامعه به فرهیختگان خود بها دهد، اظهار کرد: انتظار این است که امسال حسب منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی )، سبک تکریم معلمان متفاوت از دیگر سال‌ها باشد.

محمدرضا رسولی تصریح کرد: نهاد تعلیم و تربیت رسالت ایجاد و انتقال ارزشها را در جامعه بر عهده دارد و معلم به عنوان اسوه و موثرترین عنصر در این نظام نقشی بی بدیل در ارتقای کیفی برنامه‌های آموزشی و تربیتی برای تربیت آینده سازان و تحقق تمدن نوین اسلامی ایفا می‌کند.

رسولی اعتلای فرهنگ عمومی در تکریم مقام معلم و تعمیق مرجعیت و اثر بخشی وی در جامعه را از مهم ترین اهداف و برنامه‌های تکریم مقام معلم دانست و گفت: تحقق این هدف مستلزم ایجاد بستری برخاسته از اراده همگان و تولید و نهادینه سازی آن به عنوان فرهنگ عمومی در جامعه خواهد بود. بنابراین حضور فعال و مشارکت همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و عمومی، سازمان‌های مردم نهاد به ویژه مجموعه هایی که در اعتلای فرهنگ عمومی نقش و اثرگذاری ویژه دارند تحت مدیریت ستاد گرامیداشت مقام شامخ معلم به منظور دستیابی به اهداف فوق ضروری است.

خبرنگار: سید محمد سید نصراللهی .

 

نویسنده : سید محمد سید نصراللهی عکاس : سید محمد سید نصراللهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار