معاون آموزشی مجتمع آموزشی سروش منطقه ۴:

معلمی شغل نیست، عشق است

تهران(پانا) - معاون آموزشی مجتمع آموزشی سروش منطقه 4 با بیان اینکه معلمی شغل نیست عشق است، مهم‌ترین ویژگی یک معلم نمونه را صبور و مهربان بودن برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
معلمی شغل نیست، عشق است

فرشته قهرمانی در گفت و گو با پانا به مناسبت روز معلم عنوان کرد: یک معلم زمانی حرفه ای و تاثیر گذار است که بتواند به خوبی با دانش آموزان در سطوح مختلف ارتباط برقرار کند و در عین حال صبور و مهربان باشد.

قهرمانی درباره نحوه ورود به عرصه معلمی اضافه کرد: در دوران دبیرستان دبیر ریاضی را الگوی خود قرار دادم او فردی آراسته و زیبا بود و ریاضی را به خوبی تدریس می کرد من هم در کنکور درصد بالایی از درس ریاضی زدم زمانی که شاگرد او بودم تصمیم گرفتم مانند او یک معلم تأثیرگذار باشم از سوی دیگر هم به ارتباط برقرار کردن با نوجوان خیلی علاقه داشتم و دوست داشتم شغلی انتخاب کنم که با بچه‌ها کار کنم در نتیجه تلفیق این دو تصمیم شغل معلمی را به همراه داشت.

فرشته قهرمانی درباره علت تدریس به دانش آموزان با نیازهای ویژه اذعان کرد: من تدریس به دانش آموزان با نیازهای ویژه را انتخاب کردم زیرا متوجه شدم افرادی در جامعه زندگی می کنند که برای دیده شدن در حوزه های مختلف نیازمند به کمک و راهنمایی بیشتری در مقایسه با افراد عادی هستند این افراد دارای روحیه ای مهربان هستند و مانند سایر افراد اهداف مشخصی در زندگی خود دارند و ما باید به آنها در مسیر رسیدن به اهدافشان کمک کنیم.

وی افزود: شاید اگر مهم ترین وظیفه معلم را از هر معلم دیگری بپرسید در جواب آموزش و تربیت درست فرزند را پاسخ دهد اما از نظر من مهم‌ترین وظیفه یک معلم پرورش فرزندی شاد و سالم از لحاظ روحی است فردی که در آینده یک انسان درست کار و مفید برای جامعه خود باشد.

قهرمانی یاد آور شد: مهم ترین مسئله آن است که شما از زندگی خود راضی و خشنود باشید و احساس خوبی نسبت به آن داشته باشید و هرگز اجازه ندهید مانعی در جهت رسیدن به اهداف و علایقتان وجود داشته باشد همیشه و در تمام عمر برای رسیدن به آن ها بجنگید و تلاش کنید.

فرشته قهرمانی اظهار کرد: من تا لحظه‌ای که وارد مدرسه و کلاس نشده و با دانش آموزان ارتباط صمیمانه ای برقرار نکرده بودم نمی توانستم خودم را یک معلم بدانم زیرا فقط روش‌ها ی تئوری‌ و کتاب‌ها را در زمینه معلمی یاد گرفته بودم از نظر بنده معلم خوب بودن علاوه بر سطح دانش و آگاهی به میزان عشق ورزیدن به دانش آموزان نیز وابسته است.

وی بیان کرد: هر گز برای حرفه معلمی زمان تعیین نمی کنم و تا لحظه‌ای که سرپا و سرحالم ویا حتی تا زمانی که دانش من متناسب با سطح آگاهی و نیاز های دانش آموزان باشد مطالبی متناسبت با دانش روز دنیا به آنها یاد می دهم.

فرشته قهرمانی گفت: لحظه به لحظه شغل معلمی پر از خاطرات شیرینی است که در کنار دانش آموزان گذرانده ام و هرگز نمی‌توانم یکی را از دیگری متمایز سازم اما یکی از خاطرات بسیار جذاب سال اول کاری در مدرسه دخترانه اتفاق افتاد و از دانش آموز خواستم که یک خودکار به من بدهد تا یادداشتی بنویسم هنگامی که سر کیفش رفت با یک قیچی برگشت و من به او گفتم زینب جان چرا قیچی برایم آوردی؟ پاسخ داد خانم شما خودکار خواسته بودید اما من خودکار نداشته‌ام و برایتان قیچی آوردم که دست خالی نیامده باشم خیلی برایم آن لحظه جذاب و خاطره‌انگیز بود.

وی درباره چگونگی حرفه ای شدن در حوزه معلمی تصریح کرد:یک معلم زمانی می‌تواند حرفه‌ای می شود که بتواند انتقاد پذیر باشد و برای افزایش سطح آگاهی و دانش خود بسیار تلاش کند و در کنار آموزش به دانش آموزان مطالب گوناگونی هم به مرور از آنها یاد بگیرد.

فرشته قهرمانی خاطرنشان کرد: تدریس به دانش آموزان با نیازهای ویژه به نظر من خیلی جذاب و کمی سخت تر از آموزش به دانش آموزان عادی است. سخت از این بابت که مسئولیت معلم در برابر آموزش درست و به صورت کامل مباحث چند برابر باید بیشتر باشد چون دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی خیلی آزادی عمل برای استفاده از کلاس های بیرون از سیستم آموزشی را به خاطر نامناسب بودن این مراکز ندارند.

وی در پایان ضمن عرض تبریک به مناسبت روز معلم افزود: امیدوارم همکاران عزیزی که تازه در عرصه معلمی به صورت حرفه ای قدم گذاشته اند با تمام توان برای شاگردها زحمت بکشند تا شاگردها هم بتوانند دل خانواده های محترمشان را شاد و یک روزی افتخار خانواده هایشان باشند.

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار