درمراسم نمادین آیین افتتاحیه سومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن در دبیرستان علوی منطقه ۴:

شهدا مانند ستارگانی هستند که راه و مسیر درست را به ما نشان می دهند

تهران (پانا)- محمد حسین لونی درمراسم نمادین آیین افتتاحیه سومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن فرهنگ شهادت را به‌عنوان یک الگو در جامعه و سرآغاز نهادینه کردن فرهنگ و یاد شهدا در جامعه، مدارس ومیان نوجوانان دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۹۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
شهدا مانند ستارگانی هستند که راه و مسیر درست را به ما نشان می دهند

در مراسم نمادین آیین افتتاحیه سومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن یادواره شهدای دانش‌‌آموز و فرهنگی با عنوان (40 هزار یادواره، 40 هزار شهید، 40 هزار مدرسه) با حضور محمد حسین لونی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 4، علی گلشن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی،سردار رضایی فرمانده بسیج فرهنگیان و دانش آموزان، بتول هوشنگی؛ کارشناس امور شاهد و ایثارگران،حسین قربانی؛ مدیر دبیرستان فردوسی و جانباز دفاع مقدس و خانواده معظم شهدای منطقه 4 در دبیرستان علوی برگزار شد.

محمد حسین لونی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 با اشاره ترویج و اشاعه‌ فرهنگ ایثار و شهادت یک ضروت است، گفت: فرهنگ شهادت باید به‌عنوان یک الگو در جامعه مطرح باشدو نهادینه کردن فرهنگ شهادت و یاد شهدا در جامعه از مدارس و نوجوانان ما باید آغاز شود و باید هرچه در توان داریم به کار گیریم تا فرهنگ ایثار و خط مشی شهدا به نسل جوان منتقل شود.

محمد حسین لونی در ادامه راه شهدا و فرهنگ شهادت را راهگشای زندگی دانست و گفت: با اشاره به آیه شریفه بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ که شهدا زنده‌ هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند، عنوان کرد: شهدا مانند ستارگانی هستند که راه و مسیر درست را به ما نشان می دهند.

علی گلشن؛ معاون پرورشی منطقه 4 با اشاره به طرح لاله های روشن گفت: این طرح یاد آور گرامی داشت یاد و خاطره شهدا بخصوص دانش آموزان و معلمان فرهنگی شهید است.

گلشن با اشاره به اینکه در این مراسم که دعوت ازدو نسل حسین قربانی که ازنسل اول انقلاب بودند و نریمان گنج گلی که از نسل چهارم انقلاب بودند، گفت: دعوت به روحیه ایثار و شهادت و انتقال این فرهنگ به نسل چهارم و پنجم انقلاب از وظایف اصلی ما است وسعادت و سربلندی عزت و اصلاح جامعه را فقط در گرو رفتن در مسیر شهدا است.

در این مراسم حسین قربانی؛ مدیر مدرسه فردوسی متوسطه اول با اشاره به اینکه ایشان در دفاع مقدس حضور داشتند و با بیان خاطره ای از این ایام گفت: راه شهدا راهی است که باید همه دنبال کنیم و هرکس اگر پیروی نکند در زندگی خود موجب ضرر و زیان فراوانی خواهدشد.

در ادامه نریمان گنج گلی؛ دانش آموز برگزیده کشوری در طرح لاله های روشن که ازنسل چهارم انقلاب است دل نوشته ای که به معرفی شهید فهمیده بود، قرائت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار