پنجمین جلسه هم اندیشی کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگیان با هدف خلاقیت و ابتکار فرهنگیان برگزار شد

تهران(پانا) -مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ در پنجمین جلسه کنگره یادواره شهدا؛ این کنگره را زمینه ایجاد ارتباط معنایی بین نسلی که حادثه پرافتخار دفاع مقدس را رقم زدند با نسل امروز و فردای انقلاب اسلامی دانست.

کد مطلب: ۱۲۲۰۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
پنجمین  جلسه هم اندیشی کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگیان با هدف خلاقیت و ابتکار فرهنگیان  برگزار شد

در این نشست که با حضور محمدحسین لونی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴، ابوالقاسم رضایی فرمانده بسیج منطقه، علی گلشن؛ معاون پرورشی و فرهنگی، فرحناز صالحی؛ کارشناس مسئول قرآن و عترت، کهن؛ کارشناس بسیج خواهران فرهنگیان و معصومه افشاری؛ کارشناس امور شاهد و ایثارگر ان امور شوراه و با حضور مدیران مدارس که محل اعزام دانش آموزان بسیجی در دفاع برگزار شد وشرح وظایف، برنامه ها و اهداف این رخداد مهم بیان شد.

محمدحسین لونی، درباره رویکردها و ضرورت توجه بیشتر دانش‌آموزان به فرهنگ ایثار و شهادت و شجاعت و اهمیت این کنگره گفت: گرامیداشت یاد شهدا پیامی برای رشد و تجلی استعداد دانش‌آموزان دارد و باید در برنامه سند تحول برنامه یادواره شهدا گنجانده شود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ با اشاره به ضرورت توجه بیشتر دانش‌آموزان به فرهنگ ایثار و شهادت و شجاعت و اهمیت این کنگره گفت: حوزه پرورشی وظیفه دارد با گرامیداشت نام و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش­ آموز زمینه ایجاد ارتباط معنایی بین نسلی که حادثه پرافتخار دفاع مقدس را رقم زدند با نسل امروز و فردای انقلاب اسلامی را فراهم کند.

لونی با اشاره به برنامه حوزه پرورشی گفت: یادواره شهدا با خلاقیت و ابتکار فرهنگیان و دانش آموزان برگزار شود و یاد شهداو خاطرات و آثار آنها در سطح منطقه جمع آوری شود.

علی گلشن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۴ در این نشست با اشاره به مراسم بازگشایی مدارس تحت عنوان کنگره شهدا که در مدرسه دکترعلی شریعتی برگزار شد، گفت: این مراسم باشکوه باعث آشنا شدن دانش آموزان نسل جدید با دانش آموزان شهدا قدیم و جانبازان شد و برگزاری کنگره شهدا آثار بزرگ تربیتی دارد و می بایست یادواره های مدرسه ای و منطقه ای، برگزار ومنتهی به کنگره بزرگ شهدا شود.

علی گلشن در ادامه به طرح شناسایی شهدای دانش آموزو خانواده هایشان و اشاره کردو افزود: استفاده از خلاقیت و ایده نو و فعالیت در برنامه ها نظیر جمع ­آوری و تدوین آثار شهدا، طرح و برنامه و پشتییبانی، مستندسازی و چاپ کتاب، یادواره ­ها، روایتگری، تدوین و انتشار، تکریم خانواده شهدا، نظارت و ارزیابی کنگره، ایمنی و حراست کنگره، روابط عمومی و رسانه، فرهنگی و جشنواره ها از اقدامات سال تحصیلی ۱۴۰۰ است.

گفتنی است؛ در این نشست؛ شرح وظایف همه اعضاء به آن ها اعلام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار