کاشت نهال به یاد شهید سلیمانی درمنطقه 15

تهران(پانا)- درخت یکی از پرثمرترین نعمت‌های پروردگار متعال و درختکاری یکی از سنت‌های پسندیده‌ای است که در دین مبین اسلام به ویژه از سوی پیامبر (ص) سفارش‌های موکدی بر آن شده است.

کد مطلب: ۱۱۶۹۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
کاشت نهال به یاد شهید سلیمانی درمنطقه 15

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 15، به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با حضور سعید شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش، محمد رحیم؛ رئیس اداره سلامت و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل شهر تهران، فاطمه برنا؛ رئیس محیط زیست استان تهران، وحید رضا انارکی محمدی؛ شهردار منطقه 15، فیضی شهردارناحیه سه کیانشهر ، سرهنگ نبیون برادر شهید، مدافع حرم و همرزم شهید سلیمانی، 21 نهال زیتون در دبستان ابتدایی بنی هاشم کاشته شد.

شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ضمن خیرمقدم به مدعوین و حمایت از این حرکت زیبا و پسندیده تصریح کرد: درخت یکی از پرثمرترین نعمت‌های پروردگار متعال است و درختکاری یکی از سنت‌های پسندیده‌ای است که در دین مبین اسلام به ویژه از سوی پیامبر (ص) سفارش‌های موکدی بر آن شده است.

درادامه فاطمه برنا؛ رئیس سازمان محیط زیست استان تهران، ضمن اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز در کاهش و کنترل آلودگی هوا افزود: حفظ درخت و فرهنگ سازی درخت کاری در جامعه از جمله نیاز‌هایی است که باید در راستای حفظ روحیه نشاط و شادابی خود و دیگران صورت پذیرد.

در این مراسم ،سرهنگ نبیون برادر شهید و همرزم شهید قاسم سلیمانی گفت: به نیابت از شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه15، درخت خواهیم کاشت تا این منطقه علاوه بر سرسبزی و زیبایی بیشتر، بیش از پیش مزین و متبرک به نام نامی شهدای ایران اسلامی شود و امیدواریم با این حرکت و به برکت خون این شهید درختکاری به صورت حرکتی مردمی توسعه پیدا کند و شاهد این باشیم که هر شهروند به سهم خود در این حرکت فرهنگی و اجتماعی شرکت کند.

محمدی شهردار منطقه 15 اظهار کرد: بهترین راهکار برای مقابله با معضل آلودگی هوا توسعه فضای سبز است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز توصیه علمای دینی ماست، افزود: فضای سبز به تعبیر مقام معظم رهبری، کار دینی و انقلابی است که باید همه کمک کنند تا وضعیت فضای سبز را بهبود بخشیم.

شایان ذکراست در این مراسم یک نهال به نام و یاد شهید سلیمانی، 17 نهال به نام دانش آموزان برتر مدرسه، یک نهال به نام یاریگران زندگی، یک نهال به نام مرحوم مهرداد آقاخانی فرزند معاون اجرایی مدرسه بنی هاشم و یک نهال به نام مرحوم محسن احترامی شهردار ناحیه سه کیانشهر در حیاط دبستان پسرانه بنی هاشم کاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار