صمیمی: برپایی نمایشگاه های مدرسه انقلاب باید موجب پژوهشگر شدن دانش آموزان شود

تهران(پانا)- رئیس اتحادیه انجمن اسلامی شهر تهران هدف اصلی نمایشگاه انقلاب اسلامی را آشنایی دانش آموزان با فضای انقلاب اسلامی و تقویت توانمندی های آن ها اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
صمیمی: برپایی نمایشگاه های مدرسه انقلاب  باید  موجب پژوهشگر شدن دانش آموزان شود
محمد علی صمیمی؛ رئیس اتحادیه انجمن اسلامی شهر تهران در گفت و گو با پانا ضمن گرامیداشت ایام خجسته ذهه فجر که مقارن با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله وبه نوعی عید در عید است گفت:در نمایشگاه مدرسه انقلاب، هدف اصلی ما به کارگیری دانش آموزان است و در واقع دانش آموزان مخاطب ما نیستند، بلکه خودشان پژوهشگر می شوند و در همین مسیر پژوهشی است که تا حد زیادی با مفاهیم آشنا شده و در مرحله ارائه تولید محتوا نیز به توانمندی هایشان افزوده خواهد شد.
وی با اشاره به موضوعات 10گانه و غرفه های طراحی شده که بر پایه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است افزود: امسال در تمام مدارس هر 10 غرفه با کیفیت بالایی از آثار برگزار شده است و در بیشتر مدارس این نمایشگاه ها به علت شرایط خاص کرونا و محدودیت های آن در فضای مجازی برگزار شده است و تعداد بسیار محدودی مثل مدارس منطقه یک با همت والا و خودجوش دانش آموزان فعال و همراهی مسئولین نمایشگاه های حضوری را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کردند.
صمیمی ضمن تشکر از زحمات مدارس شهرک شهید محلاتی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه توسط دانش آموزان در هوای سرد از تلاش و پشتکار اعضای انجمن اسلامی است و در رسیدن به هدف اصلی این نمایشگاه که آشنا کردن دانش آموزان با فضای انقلاب اسلامی است و اینکه بتوانند در فضای ارائه آثارشان، توانمندی های خود را تقویت کنند بسیار خوب عمل کرده اند.
گفتنی است نمایشگاه مدرسه انقلاب با همت و همکاری دانش آموزان سه مدرسه هیئت امنایی، غیر دولتی و شاهد شهرک شهید محلاتی در 12 بهمن افتتاح شد و همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها محمد علی صمیمی رئیس انجمن اسلامی تهران، کمری زاده رئیس انجمن اسلامی منطفه یک و مسئولین مدارس و هیئت مدیره از نمایشگاه بازدید کردند.
کمره ای زاده؛ رئیس سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت: برپایی نمایشگاه انقلاب در روزهای کرونایی را تبدیل محدودیت به فرصت خواند و همکاری تشکل های دانش آموزی را بسیار حائز اهمیت دانست و یکی از نقاط قوت این نمایشگاه را حضور جوانان و نوجوانان با حیا و با عفت که خود از دستاوردهای با ارزش انقلاب اسلامی هستند، عنوان کرد.
همچنین رضایی از موسسه فرهنگی آموزشی شهید محلاتی نیز این همکاری را قابل تحسین برشمرد و بیان کرد: حضور جوانان انقلابی نشان دهنده این است که انقلاب اسلامی توانسته در تربیت نسل امروز تاثیرات مثبتی از خود داشته باشد.
مبینا شجاعی یکی از اعضای انجمن اسلامی مدرسه خدیجه کبری(س) نیز عناوین غرفه های مدرسه خود را دنیای بدون رتوش، مسئولیت پذیری جوانان و امت اسلامی بیان کرد.
وی در ادامه هدف از انتخاب این عناوین را آشنایی با سیر انقلاب از گام اول تا گام دوم بیان کرد و علت نام گذاری یکی از غرفه ها به نام امت اسلامی را آشنایی بیشتر با مکتب حاج قاسم سلیمانی دانست.
دانش آموز دیگری در آن سوی نمایشگاه عناوین غرفه را برکات انقلاب اسلامی در سبک زندگی، رشد جوانان و رشد علم پس از انقلاب اسلامی بیان کرد: هدفشان را نیز از انتخاب این عناوین آشنایی بیشتر با برکات انقلاب اسلامی دانست.
در آخر اشاره ای به دفتر پیشنهادات وانتقادات کرد اظهار امیدواری کرد در سال های آینده برای بهتر شدن غرفه از نظرات بازدیدکنندگان استفاده کنند.
* دانش آموز خبرنگار پانا فاطمه محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار