برگزاری آیین بازگشایی مدارس در منطقه ۲ تهران

تهران (پانا) - زنگ آغاز سال تحصیلی 1399-1400 در دبستان دخترانه دوره دوم شهدای جلائی پور با حضور محمود امانی تهرانی، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، یوسف مزارعی، معاونت امور فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۲، هوشنگ میرشفیعی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ و نمایندگان پلیس راهور و انتظامی، ناجا، سپاه ناحیه مقاومت شهید باهنر نواخته شد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین بازگشایی مدارس در منطقه ۲ تهران

محمود امانی تهرانی، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در آیین آغاز سال تحصیلی گفت: این سال تحصیلی آخرین سال تحصیلی این قرن و اولین سال تحصیلی قرن بعد است. این سال تحصیلی رو در حالی آغاز می کنیم که به دلیل بیماری فراگیر کرونا حال و هوای متفاوتی داریم. در عین حال تمام فعالیت های اصلی و مهم انسانی از قبیل آموزش باید به تدریج به حالت قبلی خود بازگردد و همه ی ما بپذیریم که در یک زمان طولانی با این شرایط باید زندگی کنیم و از خود و دیگران به خوبی محافظت کنیم و در عین حال از رشد و تعالی و رسیدن به اهدافی که برای نظام آموزشی تعریف شده باز نمانیم.

وی در ادامه گفت: همچنین متوجه شدیم که تنها راه درس خواندن نشستن سر کلاس نیست و فضاهای دیگر و راه های متنوع تری هم وجود دارد و استفاده از امکانات دیگر باعث رشد ما شده. فضای امسال آموزش فضای ترکیبی خواهد بود به این معنی که هم دانش آموزان حضوری به مدرسه میروند تا معلم را ببیند و موقعیت یادگیری شکل بگیرد، دوستی ها،‌ رشد اجتماعی در اون حاصل بشه و هم در محیط خانه کاملا فعال و یادگیرنده و در حال پیشرفت مشاهده بشوند.

وی با بیان اینکه پروتکل ها و شیوه نامه هایی که به مدارس ابلاغ شده اگر رعایت بشوند فضای آرامش را در کل کشور فراهم خواهند کرد گفت: به مدیر های مدارس اعتماد داریم به خانواده ها اعتماد داریم به معلمین اعتماد داریم و همه دست به دست هم میدهیم تا در یک فضای مناسب و کنترل شده بچه ها به مدرسه بیایند. و در عین حال فاصله ی اجتماعی رعایت شود. تهویه ی اتاق ها به خوبی برقرار باشد، طول زمان آموزش در کلاس رو کوتاه کنیم و از همه مهمتر دانش آموزان یاد بگیرند که از ماسک استفاده کنند.

وی در پایان عنوان کرد امیدواریم که امسال سال تحصیلی خوب و رشد دهنده و خاطره انگیز و پر از موفقیت رو پیش رو داشته باشیم.

همچنین احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران نکاتی پیرامون بنیان آموزش شهر تهران بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار