قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در گفت‌و‌گو با پانا خبر داد:

‌دانش‌آموز‌خبرنگاران مسئله‌محور با موضوع «جبهه مقاومت» تربیت خواهند شد

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی‌ از تربیت دانش‌آموزخبرنگاران مسئله‌محور به‌منظور قلم‌زدن در حوزه جبهه مقاومت و برگزاری دوره پیشرفته آموزشی آن‌ها به‌صورت ملی خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۱۱۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
‌دانش‌آموز‌خبرنگاران مسئله‌محور با موضوع «جبهه مقاومت» تربیت خواهند شد

علی فلاحتکار درباره برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی در پی شهادت سیدحسن نصرالله به پانا گفت: «مجموعه سازمان دانش‌آموزی با دو انگیزه نسبت به مسئله مقاومت و اتفاقاتی که در لبنان رقم می‌خورد، درگیر واکنش‌گری است. یک مسئله تقارن و نسبت تشکیلاتی است که با مجموعه پیشاهنگان امام مهدی (عج) (جمعیت کشافة الإمام المهدی (عج))  لبنان دارد که یک بخش زیادی از بچه‌هایی که در این جمعیت مشغول کنش‌گری هستند، عضو حزب‌الله می‌شوند و تعداد قابل توجهی از آن‌ها هم از شهدای حزب‌الله هستند. جمعیة کشافة الإمام المهدی (عج) در ایران مجموعه پیشتازان ما هست و مجموعه پیشتازان نسبت به برادر‌خوانده‌ها و خواهر‌خوانده‌های خودشان در لبنان نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند، این نسبت اول است؛ نسبت دوم مسئله جبهه مقاومت است. مسئله‌ای که ایران اسلامی در این چند دهه نسبت به آن بی‌تفاوت نبوده است بلکه همیشه در جایگاه مدافع مظلوم، در مقابل ظالم ایستاده است.»

وی ادامه داد: «اتفاقاتی که در این یک‌ساله افتاد، مخصوصا شهادت بزرگان جبهه مقاومت و شهادت قریب به ۵۰ هزار ‌نفر که صرفا گناه آن‌ها این بوده که می‌خواستند در خاک خودشان زندگی کنند، بر آتش این گله‌مندی از ظلم ‌به مظلوم در ایران و در جهان افزوده است. بنابراین امروز سازمان دانش‌آموزی علاوه بر اینکه مجموعه همایش یاوران مقاومت را برای همدردی، اعلام آمادگی و همبستگی در حمایت از مظلومان لبنان، فلسطین و سایر کشور‌هایی که مورد ظلم استکبار قرار گرفتند اعلام می‌کند؛ مجموعه فعالیت‌های مدرسه‌ای یعنی مجموعه پویش‌ها، سرودخوانی‌ها، صبحگاه‌های مقاومت و اقداماتی را از سوی پانا‌ در دست اجرا و انجام دارد. ‌ان‌شا‌ء‌الله بنا داریم به‌عنوان خبرنگاران مسئله‌محور با موضوع جبهه مقاومت تعداد قابل توجهی از بچه‌ها را درگیر مسئله مقاومت کنیم؛ بلافاصله پس از دوره پیشرفته که به‌صورت ملی ‌برگزار خواهد شد، ان‌شا‌ء‌الله در برنامه دوم‌، دانش‌آموزخبرنگاران با مسئله جبهه مقاومت از این پس تولید خبر و تولید مسئله خواهند کرد.»

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی اضافه کرد: «مجموعه پانای ما علاوه بر این موضوع ‌یک تفاهمی هم با شبکه امید دارد. ‌بخش قابل توجهی از پوشش‌‌ اتفاقات میدانی که امروز در سراسر کشور رخ می‌دهد، در داخل شبکه امید ‌توسط بچه‌های پانا‌ رقم خورده که من ‌از همه آن‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم و ان‌شا‌ء‌الله که شاهد استمرار این مسیر باشیم.» 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار