نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در برنامه‌های خود ضمن فعالیت‌های تشکیلاتی، باید مطالبه‌گر باشند

تهران (پانا) - مراسم افتتاحیه اجلاسیه سوم چهاردهمین کنگره سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، صبح امروز با حضور مقامات، مسئولان کشوری، وزارت آموزش و پرورش و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در اردوگاه شهیدباهنر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۲۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در برنامه‌های خود ضمن فعالیت‌های تشکیلاتی، باید مطالبه‌گر باشند

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در این مراسم ضمن خیرمقدم به دانش‌‌آموزان عضو اتحادیه، به چند گزاره اشاره و اظهار کرد: نکته اول در ارتباط با آیه سال است، ما باید به سمتی برویم که اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، انجمن محسنین شود و هدف‌گذاری این است که به مقام احسان برسیم؛ حسن خلق، حسن فکر، حسن عمل، مودب بودن، اگر کسی به این حسن و به مرحله‌ای رسید که حسن را توزیع و منتشر کند، دیگران از اندیشه، اخلاق و عمل زیبای فرد بهره‌مند شوند به مقام احسان دست پیدا کرده است. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری ضمن تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلامی و گرامیداشت هفته وحدت ادامه داد: الگوی احسان، حسن و محسنین پیامبر اکرم است، شما باید امتی فکر کنید، باید در این تراز به امت اسلامی نگاه کنید. شما به عنوان یک عضو از امت اسلامی چه نقشی می‌خواهید ایفا کنید؟ مصالح امت اسلامی چیست؟ چه تهدیدی امت را تهدید می‌کند؟ 

وی اضافه کرد: یک خودسازی همه‌جانبه علمی، فکری، اخلاقی و اقتصادی و نظامی و فرهنگی و اجتماعی، سیاسی در یک جمعی به نام انجمن اسلامی تسهیل می‌شود و شما در چنین جمعی چنین جهادی را تجربه می‌کنید و نهایت آن دست یافتن به مقام حسن و محسنین است. اولین نقطه این راه خانواده است، «...وبالوالدین احسانا...» و سپس مدرسه و سپس در جامعه است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در ادامه گفت: قدر انجمن اسلامی را بدانید، این جمله رهبر عزیزمان است؛ انجمن اسلامی این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید در ابتدای نوجوانی خود اخلاص، تقوا، ایثار، عبادت، تلاوت، دعا، مناجات، هیات، اشک و توسل را، تمرین کار علمی و فکری و تشکیلاتی را تمرین کنید.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به تحولات فلسطین و عملیات طوفان الاقصی گفت: اوج اقتدار و مظلومیت یک ملت مقاوم را شاهد هستیم. خداوند بر نصرت آیت ملت بیافزاید. اوج خباثت یک رژیم ذلیل و اوج رذالت حامیان این رژیم را دیدیم و اوج بی‌خاصیتی یک سازمان بین‌المللی را هم دیدیم. ما جلوی چشممان ملاحظه کردیم که رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه محاکمه شد و محکوم شد ولی انگار نه انگار. فهمیدیم که سازمان‌های بی‌خاصیتی هستند. این رسوایی که در سطح جهانی اتفاق افتاد و متوجه شدند اتفاق خیلی بزرگ بود. این موج بیداری که در سطح جهانی اتفاق افتاده است و حضور جوانان و جنبش دانش‌‌آموزی و دانشجویی بر ضد رژیم صهیونیستی خیلی مهم بود.

وی خطاب به دانش‌‌آموزان عضو اتحادیه گفت: امسال تحصیلی شما یک سال متفاوت است. امسال سال متفاوتی است که شما می‌توانید برای افشای این نظام کثیف استکباری و افشای بی‌خاصیتی این سازمان بین‌المللی اقدام کنید، تبیین کنید. مقاومت‌های مختلف، محورهای مختلف مقاومت، عراق، یمن، لبنان وقتی تفکر می‌کنید از خود می‌پرسید مبدا این‌ها کجاست، و می‌رسید به انقلاب اسلامی ایران، به امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی، به امت بزرگ ایران.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در ادامه صحبت‌های خود گفت: دولت جدید و رییس‌جمهور جدیدی کار را شروع کرده‌اند. آرزو داریم که راه پرافتخار خدمت را همانگونه که شهیدرییسی با همت و سخت‌کوشی شروع کردند ادامه دهند. ما خوشبین هستیم و کمک می‌کنیم که این راه ادامه پیدا کند. دانش‌‌آموزان عضو اتحادیه باید نظارت کنند، کمک کنند. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری به برخی از دستاوردهای دفاعی و موشکی متخصصان کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: اتحادیه در برنامه‌های خود باید ضمن فعالیت‌های تشکیلاتی داخلی خود، باید مطالبه‌گر باشد از کسانی که در مسئولیت‌ها هستند. مطالبه پیشگامی در عرصه علمی، مطالبه عدالت و توجه به اقشار محروم، مطالبه اخلاق و معنویت در فرهنگ عمومی، مطالبه عفاف و حجاب و پاکدامنی، مطالبه سازمان‌بخشی به فضای مجازی.

وی گفت: باید اصالت هم حفظ شود. تاکید سند تحول هم بر حفظ اصالت است که انشالله با هم آن را دنبال کنید. انشالله یک سال تحصیلی خوب را با اقدامات خوب آغاز خواهید کرد. انشالله با تجهیز خوبی که شده‌اید، آرایش عملیاتی به خود بگیرید و یک سال تحصیلی پرخیر و پربرکت و پرنوری را در سراسر کشور آغاز کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار