پانا گزارش می‌دهد؛

اسرائیلی‌های ناکام؛ از فرار نتانیاهو به پناهگاه تا بمباران تصاویر جعلی

عملیات موفق پدافند هوایی ایران در مقابله با حملات رژیم صهیونیستی

تهران (پانا) - با اعلام خبر حمله رژیم صهیونیستی به برخی از نقاط نظامی در ایران و مقابله پدافند هوایی کشورمان با این حملات، تصاویری از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم منتشر می‌شود که نشان می‌دهد وی هنگام حمله به ایران در پناهگاهی بوده است که این تصاویر واکنش‌ کاربران فضای مجازی را به دنبال داشته است، همچنین رسانه های این رژیم پس از این حمله، عملیاتی روانی را در قالب نشر تصاویر جعلی علیه ایران آغاز می‌کنند.

کد مطلب: ۱۵۱۲۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اسرائیلی‌های ناکام؛ از فرار نتانیاهو به پناهگاه تا بمباران تصاویر جعلی

ساعت ۲:۲۳ دقیقه بامداد روز شنبه بود که اولین خبرها مبنی بر شنیده‌شدن صدای چند انفجار از پایتخت به خصوص در غرب تهران گزارش شد، در آن ساعات هنوز علت این انفجار مشخص نبود، اما علیرغم شنیده شدن صدای این انفجارها توسط مردم تهران، همچنان خبری از صدای موشک یا هواپیما در آسمان تهران نبود.

وضعیت در فرودگاه‌های تهران نیز عادی گزارش شد و در پالایشگاه‌ها هم خبری از آتش‌سوزی نبود، منابع امنیتی در آن لحظه اعلام کردند که در حال بررسی منشا صداها در تهران هستیم.

همزمان «دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل، با تایید حمله این‌کشور به اهداف نظامی در ایران مدعی شد که این حملات در واکنش به حملات مستمر ایران علیه اسرائیل، در ماه‌های اخیر، صورت گرفته است.

پس از آن در حوالی ساعت ۵ صبح، روابط عمومی پدافند‌هوایی استان تهران با اعلام اینکه صدای شنیده‌شده در اطراف تهران مربوط به واکنش پدافند هوایی استان در سه نقطه خارج از تهران بوده است بیان کرد: ابعاد این موضوع در دست بررسی است.

جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز از لغو و ابطال پرواز‌ها در همه مسیرها تا اطلاع ثانوی خبر داد.

بمباران تصاویر جعلی / اعلام شهادت سیدجواد هاشمی توسط اسرائیلی‌ها

همزمان با اعلام حمله ارتش اسرائیل به ایران، زردنویس‌ها و فیک نیوزها دست به‌کار شدند و تصاویر و ویدئوهای بسیاری از انفجار و آتش‌سوزی‌های گسترده در پالایشگاه‌ها و شهرهای ایران در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها منتشر کردند که پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که یکی از این تصاویر مربوط به انفجار پالایشگاه‌ تهران در خردادماه سال ۱۴۰۰ و دیگری مربوط به بمباران بیروت در آبان ماه  سال ۱۴۰۳ بوده است و ویدئو منتشر شده نیز متعلق به حملات چند روز گذشته اسرائیل به بیروت بوده است.

همچنین رسانه‌های اسرائیلی با انتشار تصویر سیدجواد هاشمی بازیگر سینما و تلوزیون ایران گزارش دادند: سردار سید جواد هاشمی، معاون هوانوردی و فضایی نیروهای نظامی ایران، درگذشته است، این اشتباه فاحش صهیونیست‌ها ناشی از شوخی یکی از کانال‌های تلگرامی با سیدجواد هاشمی، بازیگر کشورمان بوده است که درباره او نوشته بودند، سید جواد به شهادت رسید.

موفقیت‌آمیز بودن عملیات پدافندهوایی کشور

قرارگاه پدافند هوایی کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران‌، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرارداده است که با رهگیری و مقابله موفق، توسط سامانه پدافندهوایی کشور، آسیب محدودی به برخی از نقاط، وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در این راستا به پانا گفت: هوشیاری و هوشمندی پدافند هوایی کشور مانع ایجاد هرگونه آسیب جدی به مراکز نظامی ما شد و با آمادگی بسیار با حملات رژیم صهیونیستی مقابله کرد.

واکنش کاربران فضای مجازی به حمله صهیونیست‌ها

در شبکه‌های اجتماعی نیز حمله ارتش اسرائیل به ایران با تمسخر کاربران رو به رو شد

یکی از کاربران عرب زبان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هدف از این حمله، بیدار کردن مردم برای نماز صبح بود!

یک ماه تهدید، یک هفته لو رفتن اطلاعات حمله، نتیجه، فقط ترقه و بادکنک! اسرائیل تمام شد و سقوط کرد و این رژیم در مسیر نابودی است.

فعالیت روزانه به صورت عادی در جریان است

انتشار ویدئو‌ها و تصاویری از شهر شیراز گزارش می‌دهد که صدای هیچ انفجاری در شهر شیراز صورت نگرفته است و وضعیت در شیراز کاملا عادی است، شبکه ۱۲ اسرائیل در آغاز حملات این رژیم به مواضعی از ایران مدعی شده بود  که به نقاطی از شهر شیراز حملاتی صورت گرفته است، ویدئوهای منتشر شده از شهر ایلام هم گزارش می‌دهد که وضعیت تردد مردم در این شهر کاملا عادی است.

در تهران هم از صبح روز شنبه در تمامی نقاط، از جمله میدان انقلاب اسلامی، وضعیت عادی گزارش می‌شود، فعالیت مترو‌ها مانند روزهای گذشته است و مردم تهران و دیگر شهرها در حال رفتن به محل کار و انجام فعالیت‌های روزمره خودشان هستند و به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند، رئیس مرکز اطلاع رسانی ‌ راهور تهران هم گزارش داد: ترافیک در تهران سنگین اما روان است.با اعلام سازمان هواپیمایی کشور نیز پروازها از ۹ صبح امروز(شنبه) به روال عادی بازگشت. همچنین سخنگوی پالایشگاه تهران، ضمن تکذیب هدف قرارگرفتن پالایشگاه تهران در حمله بامداد گذشته رژیم صهیونیستی به اهدافی از کشور اعلام کرد: پالایشگاه‌ها از صبح امروز (شنبه) طبق روال عادی، در حال فعالیت هستند.

 

خبرنگار : فرانک آرامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار