امیر قطر:

جنگ و ویرانگری علیه ملت فلسطین نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت

تهران (پانا) - امیر قطر با بیان اینکه جنگ و ویرانگری علیه ملت فلسطین که در سرزمین خود ثابت قدم است، نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت، تاکید کرد که توقف نسل‌کشی در نوار غزه ساده ترین راه برای جلوگیری از تشدید تنش در مرز لبنان بود و دوحه درباره عواقب تجاوزگری به لبنان برای منطقه هشدار داده بود.

کد مطلب: ۱۵۰۹۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
جنگ و ویرانگری علیه ملت فلسطین نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت

به گزارش شبکه الجزیره قطر، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» در سخنانی با بیان اینکه «خواستار توقف جنگ در غزه و لبنان هستیم» افزود: از جامعه بین‌الملل می خواهیم که جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را متوقف کند.

امیر قطر خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و توقف جنگ نسل کشی علیه مردم غزه شد و افزود:‌ دشمن صهیونیستی عامدانه با اجرای طرح‌های از پیش تعیین شده خود در مناطقی دیگر از جمله کرانه باختری و لبنان، اقدام به گسترش دامنه جنگ کرد.

شیخ حمد بن تمیم آل ثانی با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان نسبت به افزایش و پیامدهای این حملات بر کشورهای همسایه و منطقه هشدار داد و خواستار اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی از جمله قطعنامه ۱۷۰۱ شد.

وی افزود: ساده ترین و مطمئن ترین راه برای جلوگیری از افزایش تنش در مرز با لبنان، توقف جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه بود.

امیر قطر تاکید کرد که جنگ و ویرانگری علیه ملت فلسطین که در سرزمین خود ثابت قدم است، نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه «ما موفق به دستیابی به یک توافق آتش بس شدیم که در نوامبر گذشته اجرا شد»، افزود: به رغم موانعی که مانع تلاش‌های میانجی‌گری می‌شود، همچنان تمام تلاش خود را برای دستیابی به توافق برای پایان دادن به این جنگ انجام می‌دهیم.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی افزود: ما رویکرد گفت وگو و دیپلماسی پیشگیرانه را دنبال می کنیم و از راه حل های سیاسی توافقی و حل و فصل اختلافات از طریق راه‌های مسالمت آمیز حمایت می‌کنیم.

وی گفت: ما در بالاترین توان خود میانجیگری را انجام می دهیم و این، به انعطاف لازم برای انجام این نقش نیاز دارد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار