مشاور کاخ سفید :

«دولت بایدن» به‌دنبال احیای راکتورهای هسته‌ای است

تهران (پانا) - یک مشاور کاخ سفید از طرح دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا برای از سرگیری فعالیت برخی رآکتورهای هسته‌ای از کارافتاده با هدف تامین تقاضای روزافزون برای انرژی برق خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۸۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
«دولت بایدن» به‌دنبال احیای راکتورهای هسته‌ای است

به گزارش خبرگزاری رویترز، علی زیدی مشاور آب و هوایی کاخ سفید دیروز دوشنبه گفت که دولت بایدن در حال کار بر روی طرح‌هایی برای از سرگیری فعالیت رآکتورهای هسته‌ای از کار افتاده در پاسخ به رشد تقاضا برای برق است.

وی افزود: دو پروژه از این دست در حال حاضر در حال انجام است، از جمله راه اندازی مجدد نیروگاه هسته ای هالتکز پلسایدز (Holtec Palisades) در ایالت میشیگان و راه‌اندازی مجدد یک واحد در پنسیلوانیا که گفته می شود در نزدیکی یکی از محل هایی است که زمانی شاهد بدترین حادثه هسته ای در تاریخ ایالات متحده بود.

زیدی که این سخنان را در «کنفرانس پایداری رویترز» در نیویورک ارائه می کرد، اضافه کرد: تجدید نیروگاه های هسته ای غیرفعال موجود بخشی از راهبرد سه جانبه دولت بایدن برای ارائه انرژی هسته ای به عنوان یک سوخت پاک است که بیشتر با هدف مبارزه با تغییرات آب و هوایی صورت می گیرد.

بایدن پیش از این خواستار سه برابر شدن ظرفیت انرژی هسته ای آمریکا برای تامین تقاضای انرژی شده بود که گفته می شود دلیل این رشد تقاضا ناشی از گسترش فناوری هایی مانند هوش مصنوعی است.

رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که وام ۱.۵۲ میلیارد دلاری برای احیای نیروگاه هسته‌ای پلسایدز در میشیگان اختصاص داده شده است. گفته می شود بازگشایی این نیروگاه دو سال به طول می انجامد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار