اعتراض ونزوئلا به اظهارات مداخله‌جویانه بورل

تهران (پانا) - معاون وزیر امور خارجه ونزوئلا در امور اروپا گفت: «کاراکاس یادداشت اعتراضی به هیات اتحادیه اروپا در کاراکاس فرستاد و مراتب اعتراض خود را بابت مداخله بورل در امور ونزوئلا ابراز کرد.»

کد مطلب: ۱۵۰۲۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
اعتراض ونزوئلا به اظهارات مداخله‌جویانه بورل

کوروموتو گودوی، معاون وزیر امور خارجه ونزوئلا در امور اروپا در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «من مراتب اعتراض خود را به راشل رومت، رئیس هیات اتحادیه اروپا در ونزوئلا ابراز کردم.»

وی نوشت: «پس از آنکه جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در امور ونزوئلا مداخله کرد، من این یادداشت اعتراضی را ارائه کردم. ونزوئلا به خود احترام می‌گذارد و برای همین ما مداخله در امور کشورمان را تحمل نخواهیم کرد. اتحادیه اروپا باید به این مشکلات رسیدگی کند و توطئه‌ها علیه دموکراسی ما مثل همیشه شکست‌خورده است.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بورل روز یکشنبه در اظهاراتی اهانت‌آمیز و مداخله‌جویانه، دولت «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا را یک «دیکتاتوری» و «مستبد» خواند که این مساله اعتراض جدی کاراکاس را به دنبال داشت.

روز پنجشنبه نیز وزیر دفاع اسپانیا نیز از لفظی مشابه در جریان یک رویداد عمومی علیه دولت کاراکاس استفاده کرد و مدعی شد، رویه‌ای که مادورو در ونزوئلا در پیش گرفته باعث شده تا شهروندان این کشور دست به مهاجرت‌های گسترده بزنند.

ونزوئلا در واکنش به این ادعا سفیر خود را از اسپانیا فراخواند و رئیس هیات دیپلماتیک اسپانیا در ونزوئلا را نیز احضار کرد.

پس از آنکه کنگره اسپانیا از مادرید خواست «ادموندو گونزالس» کاندیدای اپوزیسیون ونزوئلا را به رسمیت بشناسد، «خورخه رودریگز» رئیس پارلمان ونزوئلا نیز از قانونگذاران خواست تا قطعنامه‌ای برای قطع فوری روابط دیپلماتیک و تجاری با اسپانیا تصویب کنند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار