در جلسه شورای امنیت با موضوع بحران غزه چه گذشت؟

تهران (پانا) - نماینده دائم چین در سازمان ملل گفت‌ آمریکا از جنگ در نوار غزه حمایت می‌کند، حال اینکه باید از نفوذ خود برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای توقف عملیات نظامی استفاده کند.

کد مطلب: ۱۵۰۲۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
در جلسه شورای امنیت با موضوع بحران غزه چه گذشت؟

‌واسیلی نبنزیا‌ نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره نوار غزه گفت: اسرائیل به علت حمایت های آمریکا قوانین بین المللی و اصول حقوق بشر را نادیده می گیرد.

وی افزود: اسرائیل کارکنان سازمان ملل را بدون هیچ گونه بازخواست و پاسخگویی هدف قرار می دهد. غیرانسانی است که از کارکنان سازمان ملل بخواهیم زیر بمباران اسرائیل در غزه کار کنند.

نبنزیا تصریح کرد: دیپلمات های غربی وقتی بحث به اسرائیل می رسد، راه نفاق در پیش می گیرند.

وی ضمن تأکید بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در نوار غزه هشدار داد: ذخایر واکسن در نوار غزه در حال کاهش است و این می تواند منجر به یک بیماری همه گیر جدید در این باریکه شود.

نماینده چین در سازمان ملل: آمریکا باید اسرائیل را بری توقف جنگ در غزه تحت فشار قرار دهد

 نماینده دائم چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات غزه گفت: آمریکا از جنگ در نوار غزه حمایت می‌کند، حال اینکه باید از نفوذ خود برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای توقف عملیات نظامی استفاده کند.

مقام سازمان ملل: باید آتش بس فوری در نوار غزه برقرار شود

سیگرید کاگ هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در امور انسانی و بازسازی نوار غزه در گزارش به نشست شورای امنیت درباره نوار غزه گفت: بیش از ۴۱ هزار نفر در نوار غزه کشته و ۲۲ هزار نفر دچار مصدومیتی شده اند که زندگی آنها را تغییر داده است.

وی افزود: باید آتش بس فوری در نوار غزه برقرار و کمک‌ها به مقدار مناسب وارد این باریکه شود. فلج اطفال به دلیل نبود خدمات اولیه درمانی به نوار غزه بازگشته است.

نماینده انگلیس: ۳۰۰ کارمند نهاد‌های بشردوستانه در غزه کشته شده‌اند

نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات غزه گفت: ما خواستار آتش بس در غزه و نگران گسترش درگیری در منطقه هستیم.

وی افزود: اسرائیل باید اجازه دهد کمک‌ها به نوار غزه ارسال شود.

نماینده انگلیس اذعان کرد: ۳۰۰ نفر از کارکنان نهاد‌های بشردوستانه در جریان درگیری در غزه کشته شدند و باید از آنها محافظت شود. ما از تلاش‌های آمریکا، قطر و مصر برای دستیابی به آتش‌بس در غزه حمایت می‌کنیم و وظیفه بازسازی عظیمی در این باریکه پیش رو داریم.

نماینده آمریکا: اسرائیل باید با سازمان ملل همکاری کند

لیندا توماس گرینفیلد نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات غزه گفت: اسرائیل باید از کارکنان نهادهای بشردوستانه مانند مدرسه آنروا که توسط ارتش اسرائیل در النصیرات هدف قرار گرفت، محافظت کند.

وی افزود: طرف های درگیر در خاورمیانه باید قوانین بین المللی بشردوستانه را رعایت کنند.

گرینفیلد بدون اشاره به حمایت های همه جانبه واشنگتن از تل آویو گفت: اسرائیل باید برای بهبود شرایط بشردوستانه در غزه با سازمان ملل همکاری کند. ما به همکاری با مصر و قطر برای حمایت از مذاکرات آتش بس ادامه می دهیم.

نماینده فرانسه: باید از همه گذرگاه ها برای ارسال کمک به نوار غزه استفاده کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نماینده فرانسه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره نوار غزه گفت: باید از کارکنان بخش های بشردوستانه در نوار غزه حمایت شود و از تمام گذرگاه های ورودی برای ارسال کمک ها به این باریکه استفاده کرد. 

وی همچنین بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در نوار غزه تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار